verkligen fullt upp

Ja herregud...från att va otroligt glad och stolt för att Nico utan problem kunde sova i sin egen säng både på natten och dagen till att ha fullt upp med en unge som vägrar sova :O I helgen vaknade hon efter några timmars sömn och illvrålade, hade drömt mardrömmar. Somnade om en gång själv utan problem men andra gången va hon vaken. Jag gick upp för att lägga mig och se om det gick att trösta henne så hon kunde somna om. Mission impossible börjar.

Tröstas låter hon sig göras men att somna i sin egen säng, glöm det! Jag är ju trött nu dessutom så det lättaste är ju att lägga henne hos mig och hon vill inte riktigt somna om men efter mycket om och men somnar hon på min arm. Hela natten blir sen orolig, hon ligger och rycker, vaknar och gråter, somnar om men är orolig i sömnen...stackars liten, vad jag önskar att hon kunde prata så jag fick veta vad hon drömde som va så otäckt.

Dan därpå ska jag försöka få henne att sova på dan men de är hopplöst, de går inte att lägga henne i min säng heller och ja...nu rullar några roliga dagar på. Sömnvägran, kan somna liten stund i vagnen när jag är ute och går men vägrar sin säng, jag ger mig och hon flyttar över till mig igen men hon vägrar sova om inte jag också lägger mig...så de är tillbaka till ruta ett igen nu.

Nu äntligen, idag, är första dan hon sover uppe själv igen, i min säng men ändå, är hon trygg där så får hon va där...problemet är ju att hon inte ligger still men får hitta en lösning på detta...får väl lägga madrasser runt sängen och sätta upp babyvakten som har kamera.

Eftersom jag har haft fullt upp med en övertrött unge så har jag verkligen inte haft tid att sitta här och skriva och lägga in bilder men jag har i alla fall filmat och fotat som vanligt ;) så nu blir det en bildbomb igen...mycket att ta ikapp ;) Kanske ska börja amed en liten film? Filmade Nico när hon satt och åt, hon brukar banka på sitt egna bord och så bankar jag också så asgarvar hon, äntligen fick jag filmat det :D Finns det nåt bättre än barnskratt??




Så får jag bombardera er med bilder då ;) Nicos favorit är en legotant...det är bara den som funkar och den är med överallt...antingen i munnen eller i ena näven ;) Denna tant är nog med på nästan ala foton :P



Min lilla är stor och kan stå själv, reser sig förvisso inte men vill ändå stå, tur att mamma är snäll och hjälper till att ställa det lilla barnet upp. Lägger in en liten film så ser ni att hon står själv utan stöd av mamma ;)



Såja...nu är jag väl någorlunda ikapp, ska göra oss iordning nu för veckohandlingen står på schemat idag, en timma kvar innan vi ska hämta mamma...har klistrat upp självlysande spöken i sovrummet...de kommer det bilder på senare ;) Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0