Änglaträff i Gbg :)

Igår, 13 mars hade vi en träff i Göteborg...vi va 8 stycken, och en hög med barn :)

Dagen börjar tidigt, Nico väcktes av klockan men jag ville snooza, så Nico låg och kliade mig på ryggen och halv 7 va det bara att gå upp. Hade kvällen innan packat extra byten, regnbyxor, stövlar, mat, kex, kaffe, frukt...ja, vad packade jag inte? ;) Men man vet ju aldrig...blöjor kan läcka, olyckor kan hända, ibland ratar Nico maten och nåt måste ju ner, hellre för mycket än för lite.

Kerstin ska också åka från Uddevalla och tåget går 10:17...not! Jäkla tur att Kerstin dubbelkollade, den gick ju 10:07. Väl i stan ska jag hitta en parkering, de va inte lätt men jag ahde ju räknat med det, väl på plats ska allt ur bilen och packas smart så jag snabbt kommer åt allt och så allt får plats, jag har ju bara vagnen att packa på ;) Så ska jag hitta en p-automat...de va lättare sagt än gjort, det visade sig ju sen att det fanns en väl synlig längre ner men jag hade åkt förbi högre upp och missat den helt :S

Kastar i för mycket pengar men det är lika bra att ta i, och tur va väl det, kom det att visa sig senare på dagen ;)

Så mötte jag upp Kerstin och hennes son Melvin, de va hans första gång på tåg och detta skulle bli spännande :D Ännu mer spännand eblev det på tåget när vi skulle på med barnvagnen...då fanns det en hiss och han åkte med varje gång vi skulle upp eller ner :D

I Stenungsund hoppar Isabelle och hennes Alexander på :)

Så är vi i Göteborg, Marjo och Sandra är redan framme och vi går och möter dem, nu väntar vi på Pernilla och Mimmi. Marjo har med sig sin lilla Hildur och Pernilla har med sig Freya :D Hennes stora flicka Kayleigh kommer efter förskolan.

Lite mat i magen och sen leta spårvagn, hitta nog den argaste föraren i hela Göteborg :O Jäklar va han gapade och körde, höll på att köra på en bil och vagnarna åkte fram och tillbaka, ett under att vi inte ramlade...vid en hållplats ska en pappa på med en barnvagn och föraren gapar ut att du går av, backa! backa! Ja...de fanns kanske inte plats men snälla...måste man gapa sådär??

Jaja...framme i slottsskogen och nu bär det av till Plikta, en stor lekpark där barnen kan ha roligt :) Är ju egentligen bara Melvin som verkligen har roligt eftersom han är 4 år...men jag såg allt lycka i de mindre barnens ögon också, även om de inte kunde va i hela parken :D Nicolina fick på sig regnbyxor och stövlar och sen fick hon sitta på backen och leka, hittade pinnar och sand...grävde och smakade :D Händer och ansikte va sen sådär fint mörkt och glittrande av sanden, en del letade sig in i munnen men hon upptäckte ju att de inte va så gott så de vände ju hela tiden men nästa näve kanske smakade bättr? Jag påstår ju inte att hon är ybersmart ;)

Lite bilder från slottsskogen får ni här :D



Hildur, 14 månader



Hildur med mamma Marjo



Nicolina, 11 månader...sand i hela ansiktet :P



Nico testar Mimmis solglasögon



Mimmi håller Isabelles pojk Alexander, 10 månader



Freya, 6 månader



Pernilla



Melvin, 4 år



Kerstin



Sandra S

Marjo och Sandra gav sig lite tidigare än vi andra eftersom Hildur somnade, vi andra stannar ett tag till men snart är de dags för fika...så vi ger oss ut på jakt :) Det va inte så lätt, vi tänkte att vi går, jovisst, de gick ju bra men de slutade med att vi fick använda gps för att hitta just det café vi fått tips om och jäkla uppförsbackar :S Men, vi hittade, drog i dörren och inser att det är stängt...ser inte ens ut som att det är i bruk längre...hepp...nytt café.

Har ju förresten en rolig bild som jag tog i vår jakt på ett café :P


Mimmi har en kompis med sig som hon bor hos denna vecka, jäkla tur för vi hamnar på ett fint café...efter ett tag ser vi dessutom att det finns änglar överallt <3 Kerstin påpekade först taket, där va som en ruta i och runt va de massa änglar, så började vi titta runt och de va ju änglar överallt...ödets ironi?

Efter att vi letat och traskat så inser vi ju att första tåget hem är ju bara att fetglömma...klockan är strax efter 16 och tåget går 16:40...nä, men de går ju 17:00 och 17:12 också, men efter att vi beställt allihop och hamnat på plats inser vi att de kommer vi aldrig hinna, så vi satsar på tågen 17:40 istället. I bra tid lämnar vi fiket, upp till spårvagnarna, det kommer en ganska snabbt, iväg till centralen...när vi går in där inser vi att vi nog missat tåget med nån minut, tittar på tavlan och mycket riktigt, den har redan åkt...jahopp...nu då?

Nästa tåg går 18:40...jäklar va sent det blir...jag ska ju av i Uddevalla och det blir strax före 20, sen är det bilresa ytterligare en dryg halvtimma. Men däremellan ska jag ju packa in i bilen också :S

Vi letar upp ett café, tar en dricka och nåt mer att äta, plötsligt är klockan halv 7 och det blir bråttom, hur kul hade de inte vart att missa ytterligare ett tåg??? Vi hinner faktiskt ganska precis på tåget innan det börjar rulla :O Jag skyller på det trevliga sällskapet ;)

På tåget börjar Nico ge upp, hon har sovit nästan 30 minuter på hela dan, dt har vart så mycket roligt hela dan så hon skulle ju inte sova :S Så tågresan va ju rolig, smågnäll, bajsblöja och jag som är trött och åksjuk.

Lite bilder på trötta barn och mammor fick jag tagit också ;)



trött Nico



Isabelle och Alexander



Alexander är trött men tycker de är roligt att va med på kort ;)



Melvin ville också va med på kort :D



Kerstin <3


Så va vi framme i Uddevalla, äntligen! Nico blir tyst och lugn igen så fort vagnen börjar rulla och hon får frisk luft, säga hel då och tack för idag, beger oss mot bilen, hoppas på att jag inte fått böter men hade ju faktiskt betalat parkering till 20:30...visste jag att vi skulle ha för trevligt för att hinna hem i tid?? ;) Jäkla tur tat jag inte hade växel på mynten i alla fall :D

Packa in Nico i bilen, hon blir ledsen igen men så fort allt är inpackat och jag hoppar in blir hon glad, jag vrider upp volymen och när vi åker förbi ÖB somnar hon, sover hela vägen hem :D Precis när jag kör in på vår väg kommer tåget så jag va snäppet snabbare än tåget...klockan är över halv 9 nu och på uppfarten vaknade ju Nico givetvis. Fick ta in henne först och ropa på N, nu va hon inte glad :S In med alla väskor och påsar, vagnen fick va kvar i bilen. In på fb och säga att jag är hemma och att uppdatering kommer på bloggen imorrn (läs idag)

Sen gick jag och gjord emig iordning inför natten och sen gick vi och la oss, somnade nästan med en gång :O De va en helt underbar dag med fint väder, förutom blåsten va allt perfekt :D Till sommaren får vi försöka med ännu en träff, men då får vi nog starta tidigare på dagen så vi kanske hinner hem innan barnen ska sova ;)


Kommentarer
Postat av: signe

Åh vad kul att läsa om eran dag, och se lite bilder på alla! :D

En sån po.p-jacka som Melvin har, en sån har jag precis köpt åt Moa också =)

2012-03-14 @ 11:30:05
Postat av: mamy

Låter som en kanondag. Knasig spårvagnsförare ni mötte på då. Blir man sån av att bo och jobba i stan månne ?

En strandträff i Sannäs eller Grönemad i augusti när sommargästerna åkt hem ? DÅ vill jag va med, jag är ju änglalik i alla fall

2012-03-14 @ 12:35:54
URL: http://lazycat64.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jo kanske de kanske...men de går ju dåligt med tåg från alla håll upp till lilla Tanum :D



Knasig värre...den andra vi åkte med va snäll och tyst

2012-03-14 @ 13:02:16
URL: http://minimaxen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh vilka fina bilder!

Hade varit kul att träffa er alla!

2012-03-14 @ 13:07:40
URL: http://www.finest.se/law
Postat av: Marita Öhlund

Vilken bra dag ni verkar ha haft, synd att man är så långt borta. Marita.

2012-03-14 @ 15:39:28
Postat av: Eva

Åh va avis jag bliiir...

NÄSTA GÅNG SKA JAG BARA MED!! :-))

2012-03-14 @ 21:28:55
URL: http://mammabohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0