jäkla sjukstuga

ja, Nico va frisk en vecka, sen va de på't igen. Måndag morron vaknar hon med hög feber igen, tät har hon vart hela natten och väst i andningen, ju längre dagen går desto slemmigare blir hon. När hon ska sova på förmiddan börjar hon spy i sömnen och vaknar om och om igen, jag ligger kvar bredvid och ser till att hon vänder huvudet och torkar så hon kan sova vidare och jag vet att hon har fria luftvägar.

Efter att hon sovit är hon lite piggare men snart hostar hon så mycket att hon verkligen spyr, vardagsrumsgolvet, jag och Nico är fulla. Blir lite sådär, var ska jag börja? ska jag klä av ungen, sätta henne på golvet, hur jag än gör kommer hon gegga i det :S

Jag ringer bvc och pratar in meddelande att jag vill att de ska ringa upp. Jag ringer mamma för N har ju inte kortet så hon får ligga ute med pengar så han kan köpa med sig slemlösande hem. Sköterskan på bvc ringde aldrig upp och N fick köpa en receptfri, som visade sig va skit.

Natten blir jobbig, Nico vaknar av att hon inte får luft sätter sig och gallskriker och gråter, hon är svårtröstad och vi är mest vakna. Dagen därpå är hostan ännu värre och febern är kvar. Ringer bvc igen. Signe ringer snabbt tillbaka, sköterskan som jobbat dan innan hade glömt lyssna av...det fanns en läkartid kvar klockan 14, den fick vi.

När vi va där säger läkren att det är mycket slem, men att det låter löst, att det borde gå lätt att hosta upp om hon bara får hjälp, vi får bricanyl utskrivet. Blir bra effekt ganska omedelbart, visst, febern är kvar, går ner lite mellan varven, nässprayen ser till att det blir fart på näsas. Bricanylet sätter igång så hon hostar mer och vips hostar hon upp en massa slem.

Förhoppningen ä rju då att hon ska må bättre på onsdag, och ja, det gör hon. Febern är kvar, äter fortfarande dåligt men hur lätt är det när man är tät? Slemmet är så gott som borta låter det som men näsan är i full fart. Sitter ute några timmar och det blir lättare att andas och över huvud taget, blir hon piggare.

Jag tror nånstans att nu är hon på bättringsväg men ack så fel jag hade.

Natten som va nu va inte rolig. Ledsen tjej som brann av värme. Tempen hade gått upp ytterligare och jag fick ge ännu mer ipren. Gjorde en flaska välling men hon har sovit dåligt. Jag har gett näsdroppar när hon sovit och utan att väcka henne :O Så blir det morron och jag får se att Nico är sämre idag ja.

Hög temp igen, näsan är så tät så tät, hostan är hemsk. Nässpray, så börjar hon nysa och sen har det fortsatt hela dan, att det finns så mycket snor i en sån liten näsa :O Hon spyr och spyr varje gång hon får en hostattack. Det ser så mycket ut men de är bara slem. Idag är aptiten som bortblåst. Just i skrivande stund har hon väl fått i sig nästan 2 flaskor välling, inget mer...ska fresta med piggelin snart men även det har hon ratat. Vatten går de ner lite, lite men idag har det vart stopp där med. En blöja på hela dan :O Hon kissar absolut ingenting :S

Så, nu har hon sovit ute i vagnen, vi har lekt på gräsmattan nån timma, planterat blommor, hämtat posten...men mest bara gnällt, suttit i famnen eller dåsat, kanske somnat till. Nu har febern åkt upp rejält igen så imorrn bitti ringer jag bvc igen om de inte mirakulöst släpper inatt...då har jag väntat de dagar läkaren sa till mig och jag vet sen förrförra veckan att 5 dagar feber på sträck inte är ok. Som tur är har vi allt hemma för att samla ett urinprov för det är det de vill kolla om febern inte ger med sig.

På köpet fick jag några förkylningsblåsor på tungan inatt så idag är jag småsnuvig jag med men kämpar emot allt jag kan. Idag blir det mackor men lite godis, jag tycker lite synd om oss faktiskt :S


Kommentarer
Postat av: mamy

Det kan ju ha blivit en bronkit, med tanke på feber och ökad hosta

Lilla Loppan pussa från mormor

2012-03-22 @ 17:41:24
URL: http://lazycat64.blogspot.com
Postat av: Jenny

jo, jag funderade också på det...för annars vet jag inte riktigt...slemmet låter som det gjort innan och gjorde det de så va det inte en lunginflammation iaf, fast de kunde komma snabbt men då hade hon nog vart sämre i allmäntillståndet också...nu har hon ätit en piggelin och druckit vatten iaf men febern viker inte

2012-03-22 @ 17:54:04
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0