Begravningen och sommaren 2010 hos Max

I den här delen; Gravpyssel, blir det mest bilder, hur det ser ut och har sett ut hos Max, utan sten och med sten och nu över ett år och nu när året börjat om igen...

Jag älskar att pyssla, plantera och arrangera och tycker de vart extra roligt att få pyssla hos Max för de är ju mitt sätt att få ta hand om honom nu <3

Börjar med dagen begravningen är och fortsätter fram till augusti i detta inlägg, slutar när stenen kommit på plats och sen får vi se när det blir mer ;)








det här blå bandet hör till dopklänningen som gått i familjen länge och som Nico nu är döpt i. Max hann aldrig få använda den men döpt är han iaf ;)



den blå fjärilen fick Max av mig när han fyllde 1 vecka <3





Här i Grebbestad har vi carneval varje sommar, de skulle Max också få :)
Letade som en dåre efter denna men allt va slut, så träffade mamma en bekant och jag fick hennes, meningen va att hitta heliumballong också men det fanns inga såna förra året tyvärr...





Pysslade ihop en egen ram och satte dit en bild på Max, nedan följer en bildserie på vad jag använde till ramen, om nån vill få idéer och inspireras...kan va kul att göra sånt här hemma också ;) Fotot lät jag lamineras så det skulle klara väta, de gjorde den också men ramen va det sämre med då bakstycket gav med sig till vintern. Just nu är den hos mamma för att byta baksida till plexiglas och sen lägga silikon i kanterna.









Ramen är en vanlig svart ram som är lackad för att inte spricka eller mögla utomhus, bakstycket va tydligen i ett material som inte klarade väta så det ska som sagt bytas ut och tror att även glaset får bli i plexi så den kan stå ute året om. Ett tips när man ska ställa ett foto ute är att luta den mot nån sten, få ner den en aning i backen för vädret gör gärna att den välter.

Alla figurer är inköpta på panduro och jag använde ett superlim som ska funka utomhus...några figurer har ju åkt av nu så man får fixa till ibland.



En sen natt i augusti, lyste upp så fint i mörkret



Här är stenen äntligen på plats. Den är beställd från Finland och det sitter en lykta formad som ett hjärta i stenen.



Texten som är ingraverad på stenen fick jag i ett sms av min ena moster som även är Max gudmor (nu Nicos också) sms:et kom precis efter att Max dött och beskedet börjat nå alla, tyckte den va så fin och så passande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0