jaha ja, så är man på benen igen

Nu va det ett tag sen jag va inne, men de har sina anledningar. Helgen va vi inte hemma, lördagen tillbringade vi i Brastad och Brodalen hos först svärisarna, lämnade julklappar som blev uppskattade, lite fika och prat givetvis. Sen åkte vi vidare till N's bror och hans sambo och barn, de har precis flyttat från Lysekil till Brodalen och vi va nyffikna på hur de bodde och så va de ju längesen vi sågs. Åh, ett så mysigt hus! Blev helt förälskad, hade absolut kunnat tänkt mig det själv faktiskt. Lite få sovrum och vissa saker jag skulle ändrat men nedervåningen...ojojoj...de hyr så de kommer väl inte greja för mycket och nedervåningen behöver inte nåt speciellt, sen har de ju bara ett barn kvar hemma men de andra två är ju där de med och det är just då det är lite för få rum men det går ju. Nr man inte bor så hela tiden går det ju absolut.

Söndagen gick förbi som vilken söndag som helst, vi gjorde absolut ingenting.

Måndag morron är jag så in i norden trött efter två sömnlösa nätter (inte Nicos fel) så jag bestämmer mig för att se om Nico kan somna om om hon får flaskan uppe i sängen, jajemän, de gick...i samma veva som vi somnade om skickade Anita sms om vi ville med på promenad när hon skulle lämna Lucas på dagis. Ja, jag sov ju så det blev det ju inget med, vaknade en stund efter att vi skulle gått i så fall. Vi bestämde att när hon gått färdigt skulle hon och Lova komma över till oss och fika. Jag slog in hennes julklappar och kom faktiskt ihåg att lämna dem :) Vi hade jättemysigt, Lova och Nico kom efter en stund överens, Nico bestämde sig nämligen för att va blyg.

Har vart lite sotis på Anita...hon har umgåtts väldigt mycket med grannen som också fått en liten flicka i år, men de har inte hört av sig till mig, vi har sagt att när nån av oss går ut och går ska vi dra med den andre...men de har hållt sig till varandra helt plötsligt, så vi pratade igenom det här. Kändes jätteskönt att få fram det till henne att jag faktiskt känt mig lite utanför och varför det vart som det vart. Vi ska fira nyår tillsammans, va några år sen vi gjorde nåt på nyårsafton, blir väl inte så sent i år...är ju trött vid 21 :P

Så kom tisdag, jag hoppadee över julavslutningen på ÖF på måndagen och träffade ju inte Lotta så vi bestämde träff på tisdagen, hon och minsta skulle komma till oss. Jättemysig förmiddag och Lotta hade med sig en bodybutter till mig :D Den gjorde susen på mina händer. Förutom detta hade hon tagit med sig sin systemkamera så hon tog några fina kort på våra små hjärtan <3


Blir bara mer och mer lik far sin ävn om svärmor ville få det till att hon nog va mer lik mig, men även Lotta håller med mig, den här kan hanju försöka svära sig fri från ;) Min näsa har hon men resten är allt N.


Här är Sackarias, snart 4 månader. Tiden går ofantligt fort, de va ju alldeles nyss jag fick hålla en liten nyföding igen ju och nu är han så stor. Fast det är inget mot hans systers son som är 5,5 månad...han är ingen bebis längre. Liam är alltså längre än Nico och vägen 100 gram mindre...då ska man tänka på att Nico är 8,5 månad. Herregud! Men de är kul att det kan skilja så otroligt mycket på barn när de är så små. Det går verkligen inte att jämföra, som många vill och gör, utan de är verkligen sin egen.

Tog förresten ett så fint kort på Sackarias på babycaféets julavslutning förra veckan, han somnade i babysittern med snutten i ansiktet och knäppta händer på bröstet, såg så himla gulligt ut <3



På onsdag morron vaknar jag med lite ont i magen, tänkte att de va för jag hållt mig, vakna kissenödig vid 4 men somnade om, hade lite bråttom upp. Satte Nico på golvet och sen va jag fast...magontet va en dålig mage :S Tänkte att de går väl över snart men nej, som tur va hade jag haft så bråttom så mobilen hade jag i badrummet, Nico satt och gnagde på den. Fick tag på den och fick sänt ett sms till N att jag va dålig och att han kanske måste komma hem. Kom av dass, fick bytt blöja på Nico, klätt på henne och så va det dags igen. Nico skrek och jag va dålig. Ingen frukost och total panik. Ringde N och sa att nu är det kaos, kom hem genast!

Så kom min älskling hem, då hade jag lyckats ge Nico frukost i alla fall men inte mer än det. Mådde skit. *haha*

Fick i mig lite nyponsoppa och lite vatten, imodium givetvis. Funderade på om det va magsjuka eller nåt annat. Mådde lite illa men ja, de hade ju också orsaker, tom mage och sömnbrist. Va jättetrött och tänkte sova bort allt, Nico va också trött så hon följde med mig upp och vi sov ett par timmar. N tog Nico resten av dan själv och överraskade mig, jag har bävat för att nåt sånt här ska hända menn de gick galant utan att han kom och frågade eller störde. Nico va väldigt nöjd med att ha bara pappa hela dan så hon hade inte ont av att jag inte va med henne. Va uppe ett tag men gick och la mig när Nico skulle sova igen, så sov vi ett tag, N kom och tog Nico när hon vaknade och jag somnade om. Mådde bättre men va stundom iskall och hade frossa, stundom så varm att jag ville ur mitt skinn. Fick i mig glass och en burk cola, magen lugnade sig och jag blev mer säker på att det inte va magsjuka utan nog va kroppen som sa stopp. Värmeväxlingarna va inte feber heller. Men sömnbrist, värk och stress sätter sig ju gärna i magen. Hade dagarna innan vart extra trött och haft huvudvärk så ja, de va nog det som visade sig.

Igår mådde jag såpass bra att jag bestämde mig för att åka och handla mat så som vi brukar på torsdagar, idg hade inte vart nån idé att handla, alla ska passa på dan innan jul, näe. Tiden sattes sent och jag va dödstrött, blev åksjuk och fick handla snabbt men blä va med folk de va, tur vi handlade igår för idag blir det nog ännu värre :O N hade Nico så allt gick snabbt och smidigt, tänkt va mycket det gör att inte packa i och ur bilen, inte fastna i affären med folk som ska prata och gulla, inget blöjbyte inte mata, hade jag haft allt detta ocså hade vi nog dröjt minst en timma till och att jag dessutom mådde illa...nä, tack och lov va jag barnfri.

Skinkan stod i ugnen och idag ska den griljeras, inatt har jag fått sova. La oss vid åtta igår kväll och jag somnade med en gång och har sovit hela natten. Idag är allt bättre men är snurrig, har inte fått i mig nåt vettigt att äta än så det är nog det men vill ta det lite lugnt med magen också. Idag ska Janssons och vanlig gratäng göras, det som är i frysen ska in i kylskåpet och tinas och så ska klapparna packas in, städa bort det som flyter och se till att det finns plats för maten att stå framme imorrn. Vet inte om det är genomförbart men ska försöka. N köper lite julklappar men är väl hemma om nån timma så då ska han sättas i arbete ;)

Det känns som att han förstår mer och ser mer efter i förrgår när han fick ta Nico hela dan. Han fick se hur bra det gick och hur bra Nico mådde av att få ha bara sin pappa, hon behöver oss ju lika mycket även om hon är mammig, men mer och mer vill hon ha pappa nu, såpass mycket att hon försöker krypa i soffan så hon får komma till honom. Snart klarar hon det.

Imorrn kl. 14 börjar julafton här, då kommer mamma, Millan och lillebror, sista maten ska fixas och sen ska det ätas och mysas. Paket ska öppnas och Nicos första jul ska dokumenteras ;) Redan för ett par veckor sen testade vi en tomtedräkt på Nico...mamma köpte en medan hon låg i magen, sa att den är bra stor så kanske nästa jul igen? Så va vi där och mamma säger att näe...den där tomtedräkten är nog inte så stor, jag har inte sett den så inte vet jag men när både mamma och mormor sagt det så litar jag ju på det. Mamma tar fram dräkten och det är på håret att den går på :P Byxorna funkade, överdelen gick precis och mössan...haha! Ja den mössan alltså...den gick inte alls men med lite knökande och bökande fick jag på den lite i alla fall. Jag är ju inte den som är den heller så givetvis ska ni få se Nico i en alldeles för liten tomtedräkt :P



hihi, mammas lilla tomte...

Igår kom granen på sin plats och fick kläder, nu känns det verkligen som jul men på nåt sätt så har längtan och stämningen funnits hela tidn fram till idag...som vanligt är dan före julafton den som på nåt sätt är jobbigast. Allt ska göras och klaffa...skinkan blev alldeles för välgjord igår för min stektermometer ville inte funka som den skulle och sköt i höjden framför mina ögon...de vaj u kul...den är nog ätbar ändå men sån skit är va de är.

Är sugen på att klä på Nico tomteklänningen, strmpbyxorna och skorna hon fick tidigare i veckan, d epassade perfekt! Men nä, jag sla vänta till imorrn men då ska ni få se min lilla älskling, sötare än nånsin <3

Nu ska jag se Hem till gården, vänta på att N kommer hem och sen börjar dagens stök.

Ett långt inlägg men att ta igen en vecka kräver sin plats ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0