Mini

Nu har vi vart hos mini och tänt ljus, fotat och sett hur andra beundrat hans grav ;)

Målet va ju att slå alla andra, ha mest ljus, få alla att vilja gå och titta och jag uppnådde verkligen det! Bilarna tog den vägen när de skulle åka för att stanna till och kolla, andra som tände ljus hos de sina gick upp till Max och tittade, så himla kul :D När vi va där och tände allt kom ett barn fram och tyckte pumpan va fin, de va hos deras lillebor eller lillasyster och tände ljus. Mamma sa inte mycket men pratade lite snabbt med mamma.

Va ju ljust när vi tände allt så vi tog en tur ner till byn, tanken va att ta en fika men nähä då, de hade precis stängt, vi va vrålhungriga så vi kollade runt och det blev en pizzeria och en ostburgare...Nico fick smaka pommes och burgare, blev överlycklig över en ny smak: ketchup :P

Så va det mörkt ute, klockan va 17, vi gick tillbaka till Max och oj va fint det lös, de va då vi såg alla som kollade in, när vi va där va det inga andra i närheten men sen gick vi och tände ljus på en annan grav och så gick vi till minneslunden och där tände jag ett ljus för alla andra änglar, de som nu leker med Max och deras mammor som vart ett så stort stöd för mig. Har inte vart inne på fl på evigheter nu men tiden finns knappt, jag hinner nästan inte ens läsa aftonbladet utan att Nico vill ha uppmärksamheten, att de är nåt att pyssla med, ringa samtal, åka på ärenden...känns som det hela tiden är nåt att göra och jag hoppas de snart lugnar ner sig lite även om vanlogt folk säkert tycker det är ett lugnt schema jag följer...men jag klarar inte lika mycket som förr och stress klarar jag absolut inte längre, tyvärr.

Kanske är det också det att jag ändå mår lite bättre, det är mörkt ute och då orkar jag greja mer hemma, leka mycket med Nico, läsa och sjunga. Va på ÖF eller babycafé så jag håller mig flytande, det är det som h¨åller upp mig just nu, att få träffa andra föräldrar och de pratar gärna om Max och just därför känns det som att jag inte behöver hävda mig, tjejen jag stöttat lite har jag tagit några steg ifrån och det funkar.

Lillebror och hans pojkvän gjorde slut i förrgår så jag tänkte fått ringa honom...frågan är när jag ska få tid ens att sitta och prata, Nico låter mig inte prata och N tar nog inte Nico ett par timmar bara för att jag ska sitta i telefon, det har i alla fall inte hänt hittills för även han är som Nico när jag sitter i telefon...stör, avbryter och vill plötsligt prata fast vi inte pratat på hela dan...lägger jag på går han och gör annat men skulle det ringa igen vill han prata igen...som ett litet barn :P Jäkligt irriterande men nu kan jag inte prata så ofta eller länge som förr ändå och just därför blir ju de få stunderna jag kan prata så viktiga...nu går vi ju inte hemma tillsammans längre så det finns ju lite tid på dan att prata me rifred som tur är.

Här kommer lite bilder från mini ikväll ;)


såhär såg det ut lite på håll...


...och så här såg det ut ovanför Max, svårt att fånga hur vackert det var och det var ingen idé att försöka få helheten med de andra delarna av kyrkogården.

Imorrn blir en välfylld dag den med...upp tidigt, hinna duscha och sminka mig, på kalas hos grannarna...eller ja, riktiga kalaset va idag men det är imorrn näst äldsta pojken fyller så vi är me doch firar på rätt dag, han va över här för en stund sen och bad oss komma ;) Sen efter kalaset är det in till oss, plocka ihop och iväg till Grebbestad...hämta mamma först och sen till Max, tända nya marshaller och sen in på minnesgudstjänsten, den börjar kl 16 och håller väl på nån timma. Får bli en tidig kväll men N håller på och grejar med en sak och vi ska se resten av filmen från igår, va ju hur lång som helst och vi såg en timma igr och har lika mycket kvar, men bra verkar den va. En Grisham bok som blivit film, ska se om den är att rekommendera när jag sett hela, den är ju gammal så ni kanske redan sett den ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

Ni har verkligen gjort det fint hos lille Max! Stor kram

2011-11-06 @ 11:06:02
URL: http://frumoskog.blogg.se/
Postat av: Lanie

håller med frida, jättefint! o vad smart med marschallhållarna, såna ska jag också införskaffa. frågade min bror som jobbar på kyrkogård vad de tycker om när folk tänder marschaller o de var väl inte jätteförtjusta över det då det blir fula märken i marken. så med hållare tar man ju bort det problemet. :)

2011-11-08 @ 18:25:35
Postat av: Jenny

Tack så mycket! Ja de där hållarna är superbra. Jag fick dem av min ena moster, vi får ju ställa på marken och jag satte ett parstycken på granriset dan efter när vi satte nya i hållarna och mamma hade med sig ett par stycken också. Så vi bränner ju inte i marken, utan på vårt granris. Kram på er tjejer!!!

2011-11-09 @ 10:21:39
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0