Asberger

Bara sådär kommnterar en tjej i min blogg nu ikväll, tipsar om sin blogg som handlar om att leva med Asberger. Väldigt aktuellt för mig då en av Nicos kusiner har denna diagnos och en del annat så jag vill gärna veta mer, senast i förrgår pratade jag och mamma om det här så de va så passande att Joanna skrev just precis nu.

Är definitivt en blogg jag kommer följa och där jag nog kan få svar på många av mina frågor.

Diagnoser i mängder finns i min närhet och många liknar varandra, de är svårt att hålla koll på allt och alla och ibland kan det va svårt att fråga personen i fråga hur det är att leva med diagnosen. Eller diagnoserna, för flera har flera diagnoser, det räcker inte med bara en :O

De jag har i min direkta närhet som är psykiska är depression, ångest och panikångest, lider själv av dessa och har ni frågor om detta så va inte rädda, fråga på, jag svarar på allt, finns inget jag skäms för ;)

Min man N har ADHD och depression

Min syster har borderline
Min bror depression...

Nicos kusiner har Asbergers, ADD, ADHD, depression, ångest, dyslexi...

ja, vi är en stor och trasig släkt men där vi nog ändå mår rätt bra på ett konstigt sätt ;)

Vill i alla fall tipsa alla om den här bloggen, om ni har nån i er närhet som har asbergers eller bara är intresserade av att läsa om sånt här. Är aldrig fel att veta så mycket man kan



klicka på bilden så kommer ni till bloggen


Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

svcar: länkat dej emd nu

2011-10-01 @ 21:39:59
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0