BB Sanna hoppat från bro

Alla som följde Big Brother i början av året vet vem Sanna Redsäter är, redan då såg man en trasig ung tjej osm levde på sitt utseende, som snabbt fick ihop det med Raddan och "förlovade" sig på rekordtid, sex i tv och fyllor, försökte gå ut flertalet gånger men övertalades att stanna kvar.

När hon deltog i BB fick man veta att hon hållt på med droger och att hon hade vissa diagnoser, inte va den lyckligaste människan på jorden heller. Efter att hon blivit utröstad blev hon inblandad i lite allt möjligt och det handlade ju om droger även nu. Blev arresterad för misstänkt drograttfylla i år och klipp på det kan ni se i expressen.

I söndags kan man läsa att nån hoppat från Älvsborgsbron i Gbg, en tidigare deltagare från årets BB. Men vem? På msn idag får jag se att Millan vet vem; Sanna Redsäter. Surprise! Not...Det enda jag såg när hon va med i BB va just en väldigt trasig människa, som ville synas fast ändå inte, som ville ha uppmärksamhet och kärlek men på fel sätt. Som antagligen lärt sig att kärlek och uppskattning får man genom sin kropp. Spekulationer från mig men den bilden fick jag av henne. I artiklar och bloggar kunde jag få mina misstankar bekräftade men visst kan det va överdrivet. Fosterfamiljer, alkohol och droger va hennes liv.

Luskat vidare på fb och har väl ionte fått reda på sådär jättemycket mer än att hon ligger på Sahlgrenska, är försatt i koma, brutna ben, brutna armar och frakturer i ansiktet. Hon hoppade från en vajer som satt under bron och landade på mark, inte i vatten. Stunden innan Sanna hoppade har tydligen nån annan hoppat men som inte klarade sig...två på en dag, ödets ironi? Sanna ska enligt det som står i tidningen väckas om 2-4 veckor.

Läser jag runt på bloggar ser man hur snabbt ryktet sprider sig (och jag är inte bättre jag) men det som är skrämmande är hur informationen ändras från ställe till ställe, hur det plötsligt står klart hur hon är förlamad, ligger i koma "av sig själv" alltså inte är nersövd. Hur många plötsligt känner henne personligen eller känner nån som känner nån och som minsann har rätt fakta. Det räcker med att läsa runt för att förstå att man inte kan lita på det man hittar men det jag skrivit här har jag bara tagit från tidningarna, alltså inget som nån skrivit utan attd et finns nåt underlag för det. (Jo att de va en som hoppade innan som inte klarade sig, det är taget från ett vittne på fb som trodde sig sett att Sanna hoppat och dött men efter att ett annat vittne också skrivit kom de fram till att de va två hoppare den dagen)

artiklar att läsa är från expressen och Nyheter24. Blev uppriktigt förvånad att tidningarna valt att skriva om detta för oftast skrivs ju knappt nåt om självmord och nån gång fick jag höra attd et va för att inte självmorden skulle öka eller ge nån idéer...hur det stämmer vet jag inte men de känns som att de skulle kunna ligga sanning i det.



Hoppas hon kommer må bättre och inte få fysiska men när hon sen vaknar och att hon får rätt hjälp och väljer att leva. Tyvärr vet jag personligen hur psykvården fungerar och det ska alldeles för mycket till för att bli tagen på allvar och få rätt hjälp. Hoppas så att Sanna nu kan få rätt hjälp även om det va det här som krävdes för att få den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan :) nu är veckans blogg avslutad, kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2011/october/veckans-blogg-1.html

2011-10-11 @ 09:52:43
Postat av: Anonym

hejsan :) nu är veckans blogg avslutad, kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2011/october/veckans-blogg-1.html

2011-10-11 @ 09:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0