besöksdag ;)

Nu har svärisarna vart här, de skulle till Tanum idag och hämta en frys och tog vägen om oss först, lämnade av vinterdäck till vår andra bil...N försökte få dem att betala dem eftersom hans ena bror och hans syster alltid får allt men nope...de va så fattiga, hade ingenting alls och ändå sa de precis före att hans bror skulle få bredband nu av dem så han kan ta körkort...blir så in i helvete trött på skiten och jag ser hur dåligt N mår och jag tycker han ska säga ifrån men han har rätt när han då säger att det ändrar ingenting, de kommer inte förstå. Jag tycker ju ändå att de ska veta hur han känner och hur ledsen han blir när det alltid är tvärstopp för oss och hans ena bror alltid får hjälp. Ska vi låna en hundring så ska den va tillbaka på dagen annars blir det ett jäkla tjat, men hans bror får sak efter sak för tusentals kronor utan att behöva betala tillbaka...vi vill inte ha hans liv men de ska inte va sån skillnad på barnen. Att betala vinterdäck för 400:- hade de kunnat gjort eftersom de nu ska betala bredband på 199:-/månaden för brodern. N har ännu en bror och även han får klara sig själv...han får inte heller hjälp och lånar han ska det som för oss, va tillbaka på dagen...

Nu har i alla fall svärisarna åkt, det gick bra med Nico och svärmor accepterade att Nico blev ledsen och ville till mig eller N och sen nytt försök, lyssnade och "skötte" sig bra. Nu ska Millan och hennes pojkvän komma hit om en stund. N ska tömma bilen på kylarvätska och fylla på nytt och fylla på med glykol...bilen klarade bara -3 nu men kylarn va knökfull, de ska den inte va och vattnet va missfärgat så lika bra att tömma helt och fylla på med nytt vatten. Sen vet jag inte om han ska kolla lite annat också?

Trevligt och kul att Millan kommer i alla fall, va ju här och firade N men annars blir det inte så ofta. Blir ju väldigt låst när antingen jag ska hämta eller passa in med buss/tåg och de passar sällan in bra. Aldrig skulle jag vilja påstå för jag har kollat för att själv åka kommunalt och de är omöjligt. Verkligen bra planerat måste jag säga...nu med bil kommer de nog bli oftare och speciellt såhär i början gissar jag ;) Alltid roligare att köra precis i början :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0