Bilköp :)

Idag ska Millan köpa bil, förhoppningsvis...hon ska åka med N och sin pojkvän och kolla en bil i Gbg. Körkort har hon haft i några år men inte ekonomi till att ha en bil, nu har hon lyckats spara undan och kan klara en bil så nu jäklar...hoppas bilen är fin och att allt i annonsen stämmer så hon äntligen kan få sin första bil, blir så mycket lättare också och hon kan komma hit.

När alla ska hit kan vi kanske slippa åka och hämta först och sen hit för att sen lämna...stör oss alltså inte, men det blir billigare att dela på det, även om vi skulle betala ders bensin så blir det 2 resor istället för 4.

Pirrar i min mage! Det är ju inte ens jag som ska köpa eller ens åka och kolla...men det känns som första gången jag skulle åka iväg och komma hem som bilägare.

Min allra första bil köpte jag av Millans ex mamma, en Toyota carina ll -88, rostig framskärm, sprucken ruta men ändå...köpte den med en kompis så lyckan va kortvarig...blev chaufför eftersom det bara va jag som hade körkort, delad vårdnad om en bil va inte lätt och jag hade ändå problem med den här tjejen...tack och lov blev det inbrott i bilen när hennes sambo hade den så där gick vi skiljda vägar, äntligen! Sån lättnad att slippa henne, men de är en annan historia.

Min första helt egna bil köpte jag snart efter detta. En kompis ex följde med mig för att kolla, hade hittat en Honda civic -93 i Borås. Jäkla lång bit att åka men vad gör man inte? Hem kom jag som bilägare, såg ny ut, välvårdad, luktade gott...tvådörrars, liten och söt, billig att äga. Den bästa bilen jag haft men dumma jag sålde den.

Sen följer år av bilbyten...vi har avverkat så många att jag inte kan räkna dem, ett år hade vi ägt så många att vi fick brev från vägverket att vi inte fick äga fler för då ansågs vi som bilfirma :O Hoppsan...de är alltså 7 bilar på ett år för att man ska va en firma...riktigt så många har vi inte haft efter det men nån bil har vi bytt varje år, eller två...saaben är den vi nu haft längst, 3 år i somras men vi har ju en andrabil för det mesta och den byts ut med jämna mellanrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0