fika hos mamma

Ska åka hem till mamma om en stund och ta en fika sen gå en promenad...snart öppnar de motorvägen precis bredvid där hon bor och vi ska passa på att gå p åden innan den öppnar :P Sen blir det nog en något längre sväng, blir väl minst 5 km om mamma känner för att följa med på en längre tur. Blåser som attan idag också men jag har hittat en mössa!!

Imorrn kommer mormor hit på eftermiddan, vi ska göra äppelmos! :) Jag har plockat rent träden men de va mycket som va tvunget att kasseras, maskar eller fåglar som vart på dem och av fallfrukten va mycket skadat. Fick ihop 5 10-liters hinkar i alla fall så mos lär det bli. Kanske blir det äpplen över men då åker de in i frysen. Får se om mamma va sugen på att va med imorrn också, alltid bra med ett par extra händer med Nico just när man ska greja såhär...svårt att ha henne i famnnen när man grejar vid spisen, är så rädd att hon ska bränna sig. Blir första gången jag ska göra äppelmos så det ska bli riktigt kul :)

Börjar dagen med babycafé och N ska till Näl och t bort gipset och förhoppningsvis slippa det helt och hållet nu, får hoppas att det räcker med en veckas träning så han kan börja jobba igen. Håll nu tummarna för att handen är läkt.

Just i detta nu steker N ägg och bacon och jag tittar på MacGyver ;) Slötittar men de va n serie jag följde när den gick första gången, sett alla avsnitt flera gånger och när jag ser det nu undrar jag lite över hur jag kunde va så fascinerad över hur duktig MacGyver va och vilken va problemlösare han va...öh? Jag skyller på att jag va väldigt ung...ser på wikipedia att serien spelades in mellan -85 och -92 men hade premiär i svensk tv först i slutet av -90, jag såg nog inte det allra första när det gick första gången men snart efter, -90 va jag 6 år. Så jag fortsätter att skylla på att jag va ung och inte visste bättre :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0