Helvetes natten

Igår hade Nico en hel del busar i näsan som jag va och plockade bort...de har hon ju haft förr utan att bli riktigt sjuk, haft två mycket små förkylningar som egentligen inte kan kallas förkylningar. Småhostig och lite grinigare men bra på en dag igen. Men så inatt blev lilla fröken riktigt sjuk. Så tät så hon inte kunde andas och då fick hon ju givetvis panik, så mestadels av natten har jag suttit med Nico i famnen så hon kan andas och få sova, varmare och varmare blev hon nu på morronen och allt tätare, ner och hämta näsdroppar och lite bättre blev det...har jag fått sova en timma inatt? Ja de är nog knappt det, fy fan alltså, huvudvärk, illamående och skakig...när Nico väl sov låg jag ju och lyssnade på hennes rosslande och gnyende, nappen åkte ur hela tiden för hon måste ju andas genom munnen, ledsen, in med nappen igen och så har vi hållt på. Sova på rygg hatar hon ju men de va inte mycket att välja på, låg hon på magen blev ju andningen värre.

Så strax efter 8 gick vi upp, visst har hon feber stackarn, 39 grader...så nu har hon fått ipren, näsdroppar och mat, jag har sugit rent näsan, fy va arg hon blev, hon hatar det verkligen...fyllde en hel näsduk så inte undra på att de vart svårt att andas...men redan nu är hon lika tät igen :O

Fick ringa svågern och svägerskan och ställa in idag, deras flicka lär bli rejält besviken men vad ska vi göra? Visst är Nico igång men är mer gnällig, och kusinen vill ju hålla och greja och det blir helt omöjligt idag...dessutom är jag inte på topp jag heller kan man väl säga. Så sätt är det tur att inte jag också blivit förkyld...usch...då vet jag inte om jag orkat även om det inte finns nåt annat att välja på. Får se om jag kan somna en stund sen mitt på dan...babymassage och ÖF imorrn blir det i alla fall inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0