Hoppas de håller upp

de är mulet och tråkigt ute och jag hoppas innerligt att det inte blir nåt regn för idag ska jag till Max och pyssla. Det blir ju först på eftermiddan så måste det regna kan det komma typ nu för att sen hålla sig långt ifrån oss. Får ju inte med vagnen idag eftersom bagagen är full med ljung, silverek, granris och lökar så Nico ska ligga på backen på några filtar...annars hade jag inte brytt mig så mycket om vädret som jag nu gör.

Vaknade vid 8 imorse och Nico åt, sen somnade vi om en timma, va tvungna att va uppe i tid idag för polackerna skulle komma och fixa med element och fönster.

Började dagen med en dusch och Nico låg på badrumsmattan och lekte, när jag va färdigduschad tog jag upp Nico och så fick hon va med och duscha, de va uppskattat! Hon älskar ju att bada men de är ju lite skillnad när vattnet strålar och låter än när de är upptappat och lugnt. Det va nog bättre att duscha än att bada men jag tyckte nog de va si och så, det va ju just det att de va så roligt som gjorde att Nico rörde på sig mycket och hon blir ju hal i vattnet. Fast jag tror ju inte att det blir "värre" än idag nu när allt va så nytt och spännande.

Det gick ju bra, fick schamponerat hennes hår och sköljt det utan problem, oljat in henne och tvättat alla veck...hon lekte med duschhandtaget och hade vattnet mest i ansiktet, tungan hängde utanför som på en hund och hon va helt överlycklig ;) Så jo, trots att hon skulle undersöka allt och rörde sig gick det så bra att vi nog gör om det, smidigt va det ju och inget att städa upp efteråt och inte behöver man planera heller, nu passade det bara bra och eftersom ungen va nakenfis hela dan igår och agerade levande klisterborste va hon ju minst sagt i behov av en dusch.

Precis när vi va klara kom polackerna så just nu är mitt sovrum invaderat :O De ska koppla in elementet som de satte dit igår och så ska de måla runt fönstret...de ska måla inne hos N också...hur fan ska jag kunna sova i det?? Elementet de satte dit igår luktade färg och de har stört mig hela natten även om de inte luktar helt nymålat...i värsta fall blir det en natt på soffan men jag är väldigt känslig mot lukter så det kommer dröja väldigt länge innan jag kan få en ok natt igen.

Möglet inne hos N...ja...vi får väl se hur det går med det men hoppas innerligt att det försvinner helt och hållet nu.

Plockade ihop en liten låda med snickerskakor till polackerna nu, vi brukar alltid ge dem nåt eller skicka med dem nåt, de tror väl att de enda jag gör är att baka :P De är jättetrevliga men bara den ena pratar engelska, den andra kan bara säga Good morning.

Får se om jag kan få i mig lite att äta och kanske bli färdig med sminket, försöka få tag i mamma och se om hon mår bättre idag så vi faktiskt kommer iväg...annars fixar jag det själv för ljungen kan inte stå en dag till i bilen, de måste på plats. Läste förresten från förra året när jag satte ljungen och de va runt den 10/10 och då va det redan frost i backen så vi knappt kunde gräva så de känns onekligen lite bråttom nu...snart är det ju Alla helgona också och då ska jag ju pynta ännu mer, då ska ju verkligen allt va på plats ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0