mamma kommer på middag

Köpte massa köttfärs och N tyckte vi kunde bjuda hit mamma...ja, varför inte? Så hon kommer hit sen och så ska jag göra pannbiff och potatismos, stekt lök och gräddsås, lingonsylt och knäckebröd...riktig husmanskost ;) Egentligen är ju pannniff mycket godare på lammfärs men har bara ett litet paket i frysen så det får bli en annan gång.

Ska se nån film efter maten också...lutar åt en gammal film med Sean Penn, kommer inte ihåg va den heter just nu.

Imorrn ska vi upp tidigt, läskigt tidigt...är loppis i bygdegårn' och den börjar redan kl. 10, får ju va där när de börjar när allt finns kvar, det finaste försvinner oftast snabbt. Skulle va en del barnkläder också och va de verkar även en del leksaker...måste passa på och så kan jag peka till mamma och mormor på julklappar till Nico ;)

Är på ett sånt där lagom härligt humör idag...fick mensen igår, men detta blir nog den sista med waran i alla fall, slipper ju förhoppningsvis waranet efter den 2 november!! Sa till sköterskan på vc att de va nog sista gången hon stack mig för PK sist, och när jag fick hem provsvaret och tabellen på hur mycket jag ska ta varje dag stod det att nästa prov inte va förrän just den 2e :) Kommer väl ta PK på medicinmottagningen och så analyserar dem det direkt så de kollar det samtidigt som vi pratar om vad som hänt, hur utredningen sett ut och hur framtiden kommer se ut.

Det enda jag vet nu är ju att jag vid varje framtida graviditet kommer behöva äta blodförtunnande och ta sprutor, verkar som jag måste börja med detta så fort vi börjar försöka eftersom jag nu verkligen klassas som en högriskpatient. En havandeskapsförgiftning, ett T-snitt, gallstensoperation *2, foglossningar, ett snitt där förra ärret nästan spruckit så nästa barn måste ut innan v.36 så vi klarar oss båda två, blodproppar...en begynnande havandeskapsförgiftning även denna gång...blodsocker som pendlat massor...ja herregud...högrisk graviditet är inget kul och ännu värre blir det när det är så mycket olika faktorer som ligger i bakgrunden, så mycket att ha koll på...men det är så värt det! Trots alla täta besök sist och allt bilkörande så va det inte jobbigt, det kändes mest bara tryggt...nu va ju flera av besöken just för att vi skulle känna oss trygga i och med att vi miste Max och allt runt det.

Trots detta bagage, trots att det vart jobbigt nu så ser jag fram emot nästa barn. N vill vänta och lite får vi nog vänta...känner ju också att det är nästan bara jag som tar Nico och att orka va gravid med allt detta kan bli väl tungt nu...N måste nog sjukskriva sig och va hemma med oss, måste va beredda på att det kan bli så och jag tror det är det som gör att han vill vänta...han vill inte ta hand om Nico helt själv, men en vacker dag måste han ta mer ansvar. Vi är ju två om henne.

Satt och pratade med Millan på msn förut, hon ska köpa bil nu så hon visar allt hon kollar på och så får jag va med och tycka och tänka :)

Hon skickade massa roliga bilder så vi satt på varsin sida skärmen och garvade och jag tänkte visa några av dem...alla blir det inte för de va väl 50 stycken :P





Den här sista är hemskt sann, va jag kände mig gammal när jag såg denna...mamma tröstade och sa att "nä, så fort har utvecklingen gått framåt" kände mig ändå lite gammal...för er yngre som inte förstår sambandet mellan dessa två:fråga era föräldrar...påminn mig inte om att jag åldras ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0