Måndag snart slut

Ja, ny vecka, ny månad...de går fort nu. Haft en jättebra dag idag! Började med babymassage och Nico fullkomligt älskar det :D inte undra på det, vem hade inte tyckt om att få massage?? En annan får klara sig utan och efter att fått förhoppningar om massage hos sjukgymnasten grusades dem snabbt idag...

Efter massagen va det fika, en av mammorna hade bakat bullar, jättegott. Satt och pratade om allt och lite till, en av mammorna är lite tillbakadragen och en person jag och Millan har lite emot...tycker inte om hennes sambo nt särskillt men det är (eller va) Millans pojkväns bästa kompis...i alla fall kommer hennes sambo och Nico låg ensam på golvet medan jag värmde mat och plockade fram det som skulle fram och bort med de som skulle bort efter massagen, samlade ihop papper på det vi gjort idag. Sambon lägger sig på golvet hos tjejen och deras dotter...Nico börjar bli hungrig och bästa väninnans dotter låg bredvid men när L försvann blev Nico ledsen...gick och hämtade henne och jag lyfte som jag ofta gör, genom att ta tag i Nicos armar och lyfta henne så, sakta upp, rycker ju inte...denna killen gör då en min som är svår att beskriva men han såg en aning bajsnödig ut, kan man väl säga :P Tror han ogillade mitt sätt att lyfta min dotter på men vafan? Man kan lyfta barn nästan ur som helst bara man gör det försiktigt och barnet tillåter det. På bb t.ex. va det en afrikansk kvinna som lyfte sin nyfödda son i bara ena armen men man kan göra så! Men vi svenskar ska va så korrekta och försiktiga :O Får väl hoppas att han bara va just bajsnödig och inte hade en åsikt om mitt sätt att lyfta Nico på.

Ja, fikade sen...igår va ju mamma här och vi åt köttfärssås och spaghetti och Nico fick för första gåmngen smaka, chili och vitlök men oj va gott de va! La undan så hon fick även idag och ja, de va nog det godaste hittills hon ätit förutom efterätterna ;) Rätt stora bitar va det också men de går jättebra, hon sitter verkligen och tuggar fast utan tänder ;P

Efter mat och prat gick jag och Nico på promenad, skulle träffa läkaren på vc vid 13 och klockan va strax före 12 när vi gick, skönt att röra på sig, försöker verkligen ta en promenad varje gång jag är i samhället för fastän det blir korta sträckor och inte alltid i nån snabb takt är det bättre än att bara sitta och uggla.

På promenaden däckade Nico totalt, snarkade högt och ljudligt och de va ju lite svårt att inte skratta :) På vc charmade hon alla fast hon sov, de är inte lika charmigt att snarka sen kan jag ju säga. Läkarbesöket tog en timma, är så glad över att ha fått en bra läkare som dessutom tar sig tiden...remisser är nu skickade, såg när de gick iväg, samtal gjorda och nya mediciner att hämta ut. Fick dessutom en "extra" remiss skriven...en kompis pluggar till audionom och hon tipsade om TRT, en kudde med radio, eller ljud i...vet inte helt hur de funkar mer än att man hör bara ljuden om man ligger på kudden, andra hör ingenting. Jag har tinnitus ska väl tilläggas, därav diskussionen om TRT. Problemet är ju att man oftast måste betala hela summan själv men man kan få hjälp med det också beroende på hurdan tinnitus du har. Så jag bad Mikael skriva en remiss till öron-näsa-hals och utifrån dem sen hoppas jag få hjälp.

När jag va på vc träffade jag en av dem som jobbar på sjukgymnastiken och jag frågade då om massage...en beant går där och hon får tydligen massage och sa åt mig att be om det, så jag ringde ju i fredags och lämnade mitt nummer. Ingen hade hunnit ringa upp så jag frågade Lena hur det funkade...nähä du, ingen massage alls! Sånt ägnar inte vi oss åt, de hjälper ju inget och ger bara kortvarig lindring...fan va ledsen jag blev...speciellt som jag vet att massage kan göra otroligt mycket om man går regelbundet och tränar samtidigt, akupunktur har hjälpt mig bra också men kan ju inte få det just nu.

Så på eftermiddan ringde dem från sjukgymnastiken så jag fick tid för ett första besök, då ska jag banne mig fråga igen för hur kan det komma sig att en person får massage regelbundet (enligt henne) men ingen annan kan få det? Då är ju nåt skevt...om nån behöver det och skulle bli hjälpt är det jag, har testat förr och mått mycket bättre men min ekonomi mår inte bra av det...500:- för en halvkropp i trekvart...näe...inte när det behövs i alla fall 1 gång i veckan...omöjligt. Ja, det återstår att se vad som kommer hända, Mikael (min läkare) kunde skriva intyg om det behövdes för han anser att jag hade vart bäst hjälpt av massage...konstigt då att Lena resonerade som hon gjorde.

Ja, efter detta gick vi tillbaka till familjecentralen, Öppna Förskolan va ju idag :D De är så jäkla mysigt även om jag sen pratade med en kompis där som tycker lite som mig där om att vissa klarar man bara inte av för hur de är och hur präktiga de ska va och vilken fin fasad de klistrar på när de rör sig ute...men de där kommer man ju inte ifrån. Idag va ju kompisen L där med sina 4 yngsta, 3 pojkar varav en är en dryg månad och så en flicka. Pojkarna har vart lite blyga men sist släppte det lite och idag gick de ju hur bra som helst, höll ett öga på dem en stund och de höll sig runt mig, lekte och bjöd mig på mat, frukt och tårta som de bakat, affär öppnade dem och vi lekte. Så kul när man ser hur de blommar ut, öppnar sig och visar fler sidor, glimten i ögat syns och man kan skoja lite. Tjejen är fortfarande lite restriktiv men hon pratade lite med mig idag ;)

En annan av mammorna har en tjej på dryga året som definitivt inte är blyg och som är lika mycket hos alla andra som hos sin egen mamma ;) Idag har hon delat famn med Nico men de va inte populärt, Nico blev sur och puttade på flickan..kan de redan puttas?? Eller va det inte medvetet? Jo, jag tycker nog att hon är väldigt medveten, vill hon inte äta mer t.ex så kniper hon igen munnen, puttar bort flaskan osv.

De är så mysigt på ÖF att jag vill tillbaka redan när jag kommit hem :D Tidigt på morronen är det inte lika mysigt...då är jag bara trött, men kommer jag väl igång så ;)

När jag kom hem skulle svärfar och N in till uddevalla, svärfar skulle röntgas och har hjälpt N med att ta ner syrenhäcken idag, hjälp vilken skillnad det blev :O från att haft en vägg utåt vägen och fotbollsplan till att ha helt öppet, blev väldigt ljust och stort...ovant. Jag och Nico har fortsatt vår tjejdag då alltså och nu har N köpt startkablar till saaben! Äntligen.

Imorrn ska jag upp och iväg på förmiddan, ska till kompisen L och se hur hon bor och har det, skönt att hittat nån man gillar och kan prata med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0