Massa äppelmos!

Åh va de är skönt att ha mamma och mormor, mormor har hjälpt mig att göra äppelmos men det blev ju som jag tänkte att de skulle bli, att det mest va mormor som gjorde, men hon "lät" mig göra mycket ändå, så nu vet jag hur det går till och det va riktigt lätt men är lite pyssel. Mamma har hjälpt till att underhålla Nico men mammegris de är va hon är.

Hela 21 burkar i olika storlekar blev det och jag som älskar äppelmos :P Ska visserligen ge bort några burkar för bvc sköterksan ska få, förskolefröken ska få en och kuratorn, barnmorskan ska också ha en burk...finns det nåt bättre än hemmagjort att få? Kan inte komma på nåt, hemmabakat, sylt, mos, saft, godis...allt är bättre och mer uppskattat när nån gjort det själv och lagt ner tanke, kärlek och energi. Att köpa nåt är fint de med men det kräver inte så mycket direkt ;)

N har vart på Näl och han slapp gipset, men är sjukskriven ytterligare 3 veckor för att träna upp handen igen men nästa fredag ska han till Uddevalla och då tas ställning till om han kan gå tillbaka snabbare. Grejen är att risken att det går upp igen är stor och det krävs väldigt lite nu för att benet ska gå av. Han får inte ens lyfta Nico en det gäller en vecka fram men fy va tungt det känns, nu ska jag då nästan inte ens kunna duscha utan måste va beredd att springa...blä! Känner mig ändå utmattad och nu blir allt på mig.

Va på babycafé förut och det va många nya idag, och många va vi. Mysigt men det är en klick som är "finare" eller det är den känslan jag får i alla fall. De pratar på ett visst sätt, hejar inte, pratar om saker som går mot det en annan pratar om just för stunden, lite med en blick på en samtidigt så man ska höra att de tycker annorlunda men inte vill stå för det? går inte in i diskussion i alla fall. Sånt irriterar mig nåt enormt men de kan va jag som missuppfattat allt, får se hur det fortsätter. Kände aldrig att det va nåt mot mig som person utan snarare att det va en finare klick mot oss vanliga...

Har namnsdag idag förresten, några grattis har jag fått och ett grattis från en oväntad person men väldigt uppskattat. Det va en gammal klasskompis som stod mig väldigt nära men som jag kom ifrån, nu har vi träffats igen och bytt nummer och har sms:at lite och setts en gång, den gången jag behövde startkablar, då räddade hon mig ;) Hennes pojkvän hade startkablar :)

Lång dag..nu sitter vi och ser på Robinson och N steker korv, dagen började 6:30 med att Nico vaknade så att jag fick ingen egentid alls men hon har vart på strålande humör idag, tack och lov...det är nu på eftermiddan, kvällen som de vart lite ledset men hon har ju vart extra trött och "nya" ansikten, lekt och hållt igång...tänder som kliar tokmycket. Så lite gnäll och gråt är ingenting ju, dessutom sovit själv i vagnen två gånger idag...kan det va på väg att släppa nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0