Piggare unge idag

Ja, de gjorde gott att bli ordentlig ompysslad och få medicin och sömn, extra god mat...för idag är Nico pigg och det märks knappt att hon är dålig. Lite tät är hon ju, näsan rinner men i övrigt är hon som vanligt...ok, hostar gör hon också.

Igår fick hon ipren två gånger, sista före vi la oss så hon skulle få sova, näsdroppar några gånger, även här sista gången nästan direkt före läggdags, kramar och pussar och lek...maten fick det bli si och så med men resonerar som mamma alltid gjort med oss, bara de får nåt i sig så skit samma vad de är. Den vanliga burkmaten gick inte ner igår, flaskan va nästan bara att glömma, hon fick ju ingen luft så det gick långsamt och det va tungt...så igår åt hon majskrokar, macka och 2,5 burk med fruktpuré :D De va gott och även om de va lite i överkant med mängden så blev hon ju pigg och glad och slapp va hungrig...så skit sam att de blev så, huvudsaken är ju som sagt att de finns nåt i magen och man får ha undantag när barnen är sjuka. Somnade nästan med en gång vi la oss, hon låg uppepå mig och va nöjd, hon kröp själv upp till mig, la sig så min näsa va i hennes hår och så hade hon en hand på min kind, så somnade vi, tätt intill varann. Efter nån timma vaknade jag för de va obekvämt och varmt och flyttade på oss båda men hela natten har hon letat sig tillbaka till mig och ska klappa och hålla fast mig.

Imorse vaknade en mycket piggare tjej. Åt en flaska välling och somnade om nästan omedelbart igen, sen vid 10 gick vi upp och de är en stor skillnad. Även om hon ser lite trött ut och snorar och hostar så leker hon, pratar och busar, just nu springer hon runt i gåstolen. Maten gick ner alltihop. Så skönt att de gått snabbt de här, va inställd på att det skulle bli värre, men ska inte ropa hej än egentligen...vem vet hur det ser ut ikväll eller imorrn?



såhär mysigt hade vi det imorse ;)


Tom låg på soffryggen och spanade in Nico


På onsdag är det 6 månaders kontroll på bvc så då får vi väl hoppas hon är pigg, annars blir det jobbigt för doktorn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0