snart november

bara några få dagar kvar, inatt ställs klockan om till vintertid och snart är det lucia och jul...nu går det fort!

Den 2 november ska jag till Näl, gå igenom testerna som tigs i samband med propparna, prata om tiden med waran och hur framtiden ser ut...hoppas på att få åka hem med vetskapen att nu blir det inte mer waran. Nästa fredag är det halloween, inget vi firar men kanske kommer det barn så får väl ha lite godis hemma, på lördag är det Alla helgona och jag tänkte ta mig till kyrkan, göra extra fint hos Max den dan...ska i alla fall tända extremt många ljus ;)

Nästa helg tänkte vi väl försöka ta oss ut till svågern och hans sambo och barn. Får se om det går med tanke på hur Nico är nu men jag hoppas verkligen inte det ska hålla på en hel vecka till...har ju redan hållt på nästan en vecka. Besöket får bli på söndagen om det blir nåt för ska vi åka på lördag kan jag inte åka till kyrkan och jag tvivlar på att N klarar en hel kväll ensam med Nico när hon är sånhär och är trött...hon är så känslig för att åka längre bitar, det funkar att åka till tanum men som att va på babycafé eller ÖF gör att hon inte kan slappna av och sova så då blir det jobbigt den kvällen och dan därpå...så att åka längre bitar har verkligen inte vart tal på. Vet inte om hon är åksjuk som oss andra eller om det bara är det att det blir för mycket intryck så hon blir för mycket uppe i varv? Tror mest på det senare för det är när det är nya ljud, nya intryck och nytt allting som det r värst...det värsta är att allting blir ju "nytt" igen om vi inte vart på stället på ett litet tag. Räcker om nåt litet är ändrat så blir allt nytt.

Ibland är det hemskt jobbigt att hon ska se allt, va med på allt, höra på allt, är era bebisar likadana? Tycker inte de andra vi träffar är såna...är inställd på att hon fått ADHD efter N och mer och mer tänker jag på det, hur hon hela tiden är uppe i varv, när det är tyst och lugnt, mörkt, då slappnar hon av men minsta lilla ljud så sitter hon upp igen. Ja, det återstår att se...kanske är de flesta barn såhär och de jag träffat är lite sega och blyga?


Kommentarer
Postat av: signe

Halloween är på måndag, så var beredd på att det kan komma förklädda ungar redan ikväll =) Och på måndag, och säkert nästa helg också!

Hit kommer det aldrig någon på halloweeen, det är nackdelen med att bo i lägenhet..

2011-10-29 @ 19:50:42
Postat av: Jenny

beror på hur man ser det...i norge är de idag, i usa på måndag, där är det alltid den 31/10...men i sverige är det dan före alla helgons dag vilket är den 5/11 därför blir halloween den 4/11, alltså nästa fredag...så kommer det ungar innan ska de få sig en lektion i hur det ligger till ;)Kram på dig!

2011-10-29 @ 19:53:36
URL: http://minimaxen.blogg.se/
Postat av: signe

Men ska man fira halloween så borde man ju göra det på rätt dag, det är ju ingen som vet att sverige har valt dagen före alla helgons dag (vem valde förresten? ;) ) Man kan ju inte bara välja en egen dag sådär.. Halloween är 31 oktober, sådeså.

Kram!

2011-10-29 @ 22:46:39
Postat av: Spomenka

Haha, jag körde iväg ett par nu ikväll som kom utklädda med orden att "Ni kommer på fel dag!" likaså drar jag mig inte för att fråga "Var ser du dekorationerna?" eftersom jag anser de ska lämna odekorerade hus ifred.

Skäms inte en sekund för någotdera, jag avskyr detta av hela mitt hjärta.



Vad det gäller resten av det du skrev så påminner det mig om min son o. hur han var som liten.. vad jag tänker misstänker du nog redan så jag behöver nog inte skriva mer..



Tänkte avsluta med att hoppas att det är så bra det bara går med er o. att du får gärna maila mig om du har ork o. lust.

KRAM

2011-11-02 @ 22:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0