Sotning

Nu har sotaren vart här och allt är godkänt, det är bara att elda på :D Skönt att höra det och få va med för när sotningen va i våras, efter påtryckning från oss till hyresvärden, fick vi veta att det bara va att elda på...jaha, men jag vill se protokollet. Inget protokoll kom och vi eldade så lite som möjligt ändå och när Nico kom va det såpass varmt ute så vi slutade elda för säsongen...körde varmvattnet på el istället. Nu plötsligt har ju hyresvärden skickat hit folk så de ska fixa med pannan...det felet vi visste om va ju det vi ville ha åtgärdat men plötsligt gör de om hur mycket som helst. Då börjad ejag fundera och jag åkte direkt till sotarna, fick träffa chefen och fick se protokollet, visst fan va det eldningsförbud och farligt att elda!

Blev jag förbannad? Ja! Det kan man väl för fan säga till om?? Låta oss elda på fast det är farligt och vi redan eldat så mycket och länge...och varför vänta med att åtgärda felen? Jaja, bokade ju ny tid för att sotaren ska kontrollera att allt va åtgärdat, men de va en månads väntetid...så från förra veckan har vi ändå eldat för vattnet men det har väl vart 3 gånger kanske?

Blev inget ÖF imorse för här ösregnade det och blåste storm, eller det lät i alla fall som storm...men nu skiner solen och det blåser lite mer lagom så kanske ska försöka ta mig ut och gå en sväng sen, får se hur lilla fröken tycker om det för just nu är hon grinig och vill upp i famnen och sova så jag får vika mig för det nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0