Tackkorten för dopet

Ja, äntligen är de designade och betalda och snart här. Millan och J tog ju en massa fina kort och av dem valde jag ut 4 som jag ville skulle putsas på för att sedan använda på tackkorten. Av dessa 4 använde jag 2. Där jag beställde beskärs korten så ett kort fick jag låta bli med en gång då beskärningen gjorde att den inte kunde användas så det blev bra men jag blev väldigt nöjd med resultatet. Dessa bilder va de jag valde mellan:






De två första bilderna är dem jag använde. Så lite tacktext, våra namn, datum, och så hittade jag en sån fin dikt som jag satte på baksidan korten:

Älskade barn

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft
Med ens fick allting mera mening
långt mer än det någonsin haft

*
Du ler så du strålar, din själ lyser klar
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting

*
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.

*
Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.




Tycker den är helt otroligt fin och den passar verkligen in på oss, vi är så oerhört tacksamma för att få med oss ett barn hem, vi ger henne all kärlek vi har och lite därtill, allt Max skulle fått får nu Nico och brist på kärlek och trygghet ska hon aldrig känna.

Vill visa hur duktig Millan är också på att putsa på korten. Jag har ju en rätt dålig kamera, vanlig digitalkamera med 7,2 megapixel...blir ju inga proffskort direkt :P Skickade ett foto jag gärna ville fixa iordning lite, de blir ju extra svårt att fixa ett så dåligt kort och få det snyggt, som Millans kort t.ex, de är ju redan väldigt bra och kräver väldigt lite puts medan mina kort behöver en rejäl make-over ;) Börjar posta originalbilden och sen hur de blivit upp-putsade.



Att ett och samma kort kan bli så olika fast ändå lika...duktig hon är min älskade lillasyster <3 Nu är det 2 veckor kvar i tävlingen så kom ihåg att rösta och sprida länken! Har ni glömt länken så klicka här


Kommentarer
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gångså besök gärna min blogg:)

Kram:)

2011-10-01 @ 19:50:53
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: joanna

svar: "kul" att jag råka hamna hos just dej:)

Jag kan tyvär inte länka hit och dit hela tiden eftersom jag har 400-600 läsare och då skulle bara min blogg bestå av länkar tillslut hoppas du förstår:P

men just nu kör jag ju ett stort länkbyte http://www.domkallarmighannes.com/2011/09/lankbyte.html så länkar du mej så länkar jag dej och förhoppningsvis ser folk tävlingen av din syster ialf:) hoppas du förstår:)

kram

2011-10-01 @ 20:06:47
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

svar: ja bloggen blev lite större än vad jag hade väntat mig om man säger så och den växer för varje vecka så de märks ju att de är ett ämne som intresserar många:)

Du länkar mig med en bild på min header i ett inläggoch säger till så gör jag de samma

2011-10-01 @ 20:43:40
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0