Fredag igen

Ja, nu är det helg...idag blir det tårtbak istället för i onsdags, imorrn blir det tacos och kalas :)

Är så trött i kroppen idag...det känns verkligen att jag va uppe väldigt tidigt igr och huvudet är värre än vanligt, men jag ska till Hedemyrs och handla lite sen ändå, kanske är det bättre att få komma ut lite? Fick min vinterjacka från Ellos igår och den passade jättebra förutom på armarna...så jag får sända tillbaka den och testa en 38 istället och hoppas på att den blir bättre, den va jättesnygg irl så jag vill verkligen ha den.

Igår va ju svärisarna här förresten, N fick paket som nog va mer riktat till mig...när N skulle öppna paketet vred sig svärmor lite av och an, svärfar säger att han vet inte ens vad som är i paketet för han va inte med och handlade, så öppnas paketet och i ligger 2 ljuslyktor som är formade som flaskor, skitsnygga och N hade nog uppskattat dem om det inte va för färgen; chockrosa :P "Ja, jag tänkte nog mer på dig Jenny" säger svärmor och ler lite...ja jag tyckte dem va skitsnygga och är jätteglad över att hon köpte dem och de gav ett så fint sken igår kväll också. De kan hängas i taket eller fönstret så vi ska hitta en bra plats till dem sen. Utöver dessa lyktor fick han en bukett rosos...N va väl sådär halvlycklig...inte för att han vill ha nåt, inte så, men om han ska ha nåt så kan det ju va nåt som är me rriktat till honom, inte bara till mig...men han skojade om det sen på kvällen. "Här fyller man år, mamma köper presenter, men till min fru!?"

Det gick bra med Nico också, fast hon va blyg men de är ju inget konstigt...dessutom sov hon när de kom och hon vaknar av att farmor sitter och tittar...så nyvaken över i en främmande famn...gick bra en stund i alla fall men sen blev hon blyg, smågnällde men fick ingen attack, N tog henne och så va allt bra igen...sen gjordes ett försök till men nej, det blev för mycket pussar och kramar så hon blev förbannad, åter till N's famn och varje gång hon såh farmor grina hon till så N vände bort henne, sen vände henne mot svärmor och sa "där är farmor" så tjut och så om och om igen, va riktigt underhållande :D Men när de skulle säga hejdå va allt lugnt igen och farmor fick pussas lite men Nico va i min famn och de va väl det som gjorde att det gick. I övrigt visade hon upp sin bästa sida och sprang runt i gåstolen, skrattade och pratade så svärisarna tror i alla fall inte att det är en ledsen och sur unge vi har ;)

Idag har N gått upp tidigt och åkt till ortopeden på Näl, idag åker gipset av, stygnen ska bort, nya röntgenplåtar ska tas och sen kanske det blir gips igen men jag hoppas innerligt att han slipper det nu och får komma hem bara för att träna upp handen och börja jobba igen. Förra besöket för 2 veckor sen verkade det som att det skulle bli gips ytterligare en vecka efter denna så det beror på hur han läker nu...efter detta ska han till Robban och köra över tatueringen en sista gång, nu är det snart 1 år sen han påbörjade den, han fick den i födelsedagspresent av mig förra året, en tribal som går över hela höger arm och axel, skitsnygg!

Tänker bara på hur handikappad han kommer va ikväll och några dagar framöver...med eller utan gips kommer ju vänster hand va si och så...nu kommer ju höger arm va nytatuerad och han är ju kille...så nu ska han väl sjåpa sig med att det är ömt, ont, stramar och näe, då kan man inte hjälpa till...hmmm...just ikväll kan jag kanske förstå men inte sen...

Usch ja, jag längtar tills jag får tatuera igen...snart, mycket snart ska waranet sättas ut och då jäklar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0