Frisyrer

Jag har skrivit i en tråd på familjeliv ang. om mulliga passar i page...jo, jag anser nog det men det beror ju på ansiktsform och hur pagen är klippt. Jag har alltid ändrat frisyrer och färg ganska radikalt och för 2 år sen klippte jag av mitt väldigt långa, tjocka och välskötta hår...det nådde nedanför rumpan och jag kapade det kort!

Just nu har jag en lite längre page, kortare i nacken och lite längre lutning framtill...den har vart mycket "skarpare" och kortare men sparar ut lite nu...saknar det långa igen...och med tanke på hur mitt hår växer är det nog långt om ett år igen :D

Färgen jag har nu heter Dark moccha och är från Viva. Har fastnat helt för den och har färgat i den färgen i 3-4 år nu...innan dess hade jag faktiskt min naturliga färg ett bra tag så jag vet faktiskt vilken färg jag egentligen har, mellanbrunt. Tråkigt nog när man färgar så mörkt är att utväxten ser råttfärgad och tråkig ut men, men...snart dags att färga igen för nu är det verkligen på smärtgränsen igen.

Sa i tråden att jag skulle bjuda på ett par bilder av hur min frisyr ser ut nu så här kommer de allra nyaste, från dopet.



en bild snett bakifrån, man kan ana lutningen fortfarande...



Jag är inte den som fixar så mycket med håret, jag ska kunna duscha och bara låta håret va, inga onödiga produkter och slippa föna. Håret får alltid självtorka och mycket sällan plattar jag det. Den här dagen har jag inget i håret, som vanligt, och jag har en ovana med att sätta håret bakom öronen...snedbena är det jag trivs bäst i för annars blir håret gärna för platt. Nåt jag får dras med är extremt tjockt hår...för att kunna ha den här frisyren måste det tunnas rejällt och ganska ofta för att det inte ska se ut som ett enda stort burr. Visst är jag glad över håret, tjockt, växer som ogräs, bra kvalitet m.m. men de är mycket jobb för en som inte gillar att lägga ner energi på håret ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0