Full rulle idag

Som vanligt är det full rulle här...egentligen skulle vi vart till babycaféet men jag är nu på 3e dagen med halsont och vill inte smitta de andra, räcker med att Nico är dålig men inte brutit ut...bara kinkar, svettas sen fryser, ledsen och otröstlig...men har hon ont i halsen som jag så förstår jag henne.

Inatt blev hon tät och fick bara luft genom en näsborre...lilla fröken sover ju gärna på mage och jag vaknar med ett ryck så fort andningen ändras...sen kan ju alla gissa på hur mycket sömn jag fick?? Även om jag vände på henne va hon ju tät och då kan jag inte slappna av helt. Nico sov till 11 idag så de märks att de vart för lite sömn här, annars väcker hon mig vid 9.

Det första jag gjorde när vi gått upp va att ösa ner nån grönsaksblandning från frysen i en kastrull och kokade det medan Nico åt lunch, idag fck hon testa torsk och potatis och det va en riktig höjdare! Sen drog jag ut barnstolen i köket och mixade grönsakerna...från att ha vart orange/gul/grönt till att vara bara grönt...ner i istärningsfacken och in i frysen. Går så snabbt så det här ska jag göra i några dagar och lagra upp :D

Här följer några bilder från dagens första purétillverkning ;)





Ringde mamma och frågade om hon ska med till Sportshopen för att kolla kläder, de har rea och N fyller snart år. Jo då, hon ville med men vi ska ju bli klara båda två och med en ledsen liten tjej här va det svårt...hon låg i min famn medan jag försökte sminka mig och hon har redan fattat tycke för make up ;) Smeker mig ändå mycket i ansiktet just nu men det blir än värre när jag ska göra mg iordning, hon vill vara med och hjälpa till.

Strax före 14 är allt iaf klart, jag och Nico och packat det som måste va med...så bar det iväg. Väl i Grebbestad bestämde vi att vi parkerar vid Konsum och tar en promenad genom samhället, det är jättefint väder och stilla men det luktar verkligen höst...men på kajen luktade det nåt helt annat :S Gamla maneter, rutten fisk och alger...Nicos min va obetalbar!! Aldrig har jag sett en sån skrynklig unge! :D

Stannade till vid kiosken och tog varsin hamburgare...i all stress glömde jag ju att äta :O

På Sportshopen fanns inte mycket direkt...hittade iaf t-shirt och kalsonger till N som han fick idag lite tidigt, fyller inte förrän den 22a ;)

Upp till Tanum för att handla mat, gå på apoteket osv. När allt va klart va klockan strax efter 18 :O hela dagen har bara flugit iväg...så äntligen hemma! Då ska jag ställa mig och laga mat direkt...N har vart hemma en dryg timma och är hungrig...hmm...då får han ju ta Nico, som får för sig att bara gråta och inte sluta...medan ugnen blir varm gör jag mer puré men nu på majs...Nico skriker så mycket så hon överröstar blendern :O *stackars* gör en flaska mat ifall hon är hungrig och de va hon men åt inte allt, då vill N ge upp...försöker förklara att hon nog bara vill ta en liten paus och sen fortsätta äta, och vem hade rätt?? Men sen när Nico är mätt och jag verkligen har fullt upp med maten slutar hon ändå inte...N får lätt panik och ropar hela tiden...konstigt det där förresten. När jag har Nico ska jag alltid komma ihåg allt och om jag inte når nåt måste jag gå själv men om N glömt nåt ropar han och då kan det ligga en meter ifrån honom, de är bara jobbigt att resa sig??

Säger att han måste försöka få henne att somna, sluta trycka upp leksak efter leksak i ansiktet på henne, det funkar i 1 minut åt gången. Så vill han ut och röka men då blev jag lätt sur...jag kan inte göra allt, han ska va glad att jag lagar maten och att han kommer undan med det...han vill sätta Nico i gåstolen och gå ut...glöm det säger jag, man ska va i samma rum och minsta gny så ska hon upp ur den. N går tillbaka till soffan och försöker härda ut...15 minuter till Robinsson börjar...maten är nästan klar, pommes står i ugnen nästan redo att tas ut och på plattan står den största pannan med kebebkött som jag gjort en sås till, det är underbart gott och jättestarkt ;)

exakt 4 minuter kvar och maten är klar, N springer ut för att röka...tar upp Nico som ser på mig lätt anklagande och undrar varför jag kommer först nu?? Blir i alla fall glad direkt och leker, sen blir hon lite ledsen och N blir irriterad över att inte kunna höra vad de säger på tv:n...men det tar 2 minuter så sover hon...kan säga att det är jäkligt krångligt att äta med en unge i famnen...iaf framför ett mycket lågt bord. La en handduk över Nico och de va nog bra för jag spillde en skvätt...

Nu ligger mitt lilla hjärta fortfarande i min famn och sover...vaknat till och vart ledsen men det går övr så fort hon ser mig...men nu ska vi nog ta oss upp till sovrummet båda två...har ju redan handlat klart så imorrn blir en stanna hemma dag, underbart! Då kallar tvätten och sista av köket på mig...egentligen behöver badrummet ett röj också men näe...måste få lite lugnt nu om jag inte mirakulöst är frisk imorrn.

Några bilder från nåt av det godaste vi äter här hemma...nåt jag bara blandade till en gång och som visade sig va väldans mumsigt ;)




Riktigt såhär mycket mat brukar jag inte laga...men kom på att jag lika gärna kunde steka upp all kebabkött och frysa in hälften...så gott att bara värma när man har en dag med mindre ork :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0