Huvudvärk

Ja...snart 2 veckor nu...det blir varken bättre eller sämre heller utan ligger där och gnager hela dygnet. Så jobbigt att det hindrar en del av vardagen men inte så illa så det blir migrän och jag blir liggandes heller. Trodde det kunde va PK värdet som va för högt...ja, för högt va det men inte farligt högt och jag har haft mycket högre värden utan att få huvudvärk. Det enda jag nu kan tänka mig kan bidra till denna hemska huvudvärk är järnbristen...nu har jag knaprat i mig Duroferon sen i torsdags bara men hoppas snart känns i alla fall nåt litet.

Ständigt trött, känns som jag kan somna var som helst, när som helst men när jag på kvällarna lägger mig för att jag nästan inte orkar upp för trappan kan jag inte somna :O

Flera dagar nu lägger jag mig vid 21-22 tiden, helt slutkörd men först vid 01-02 somnar jag...kroppen är helt utmattad så jag orkar inte ta mig upp ur sängen men att somna går inte. Huvudvärken blir något värre när jag ligger ner också men sömnen lindrar ju en aning. Nu börjar det kännas riktigt tröttsamt och nu har huvudvärken satt sig bakom ögonen, det svider och bränner konstant och känslan är lite som att det är tårar som bränner, att man bara vill släppa ut alla tårar för att de ska kännas lättare. Den här känslan liknar migränen jag får ibland men ändå inte... Har inte Imigran hemma heller och ska inte träffa läkare förrän i början av oktober...då måste jag be om nytt recept i fall om att, har ju vart skonad från migränen under båda graviditeterna och tiden mellan Max och Nico va så kort så jag hann aldrig få nåt anfall. Kanske detta jag får igen för nu? Har vart för bra för länge nu helt enkelt...

Skulle kunna va så att huvudvärken till viss del hänger iop med mensen ibland men inte såhär långt innan...ska komma idag om den är punktlig...kanske det kan göra att huvudvärken släpper?? Griper efter halmstrån men det är så tröttsamt, att Nico gråter eller skrattar eller skriker är plågsamt men vad ska ja göra? Göra ärenden, laga mat, pyssla...de måste göras....jag är inställd på att det kommer sitta i ett tag och måste då fortsätta allt som vanligt för huvudet mår inte bättre av att bara sitta inne heller...tröttsamt, tröttsamt...och så vet jag att mensen kommer...ännu värre...kan ju påpeka ännu en gång att jag äter blodförtunnande...kombinera det med mens...tjoho!! *inte* dubbla skydd som i bästa fall klarar av nån timma...konstigt att järnbristen va så stor?

Till veckan ska jag planera och greja...på måndag blir Nico 5 månader och det ska firas med 2 sprutor...så förutom att hon är tät och hostar så lägger vi på lite smärta och feber också...kul jul.

Snart fyller min älskling år också...i år är det tyvärr lite knapert i kassan så det blev inget spännande i present, han har redan fått en del; kalsonger och en t-shirt *generös* nåt mer tänkte jag väl få till men hur och vad? Inget kan toppa förr året då jag gav honom en tatuering...en tribal som täcker hela höger arm, så snyggt! Nu nån vecka efter han fyller år i år ska han skugga över den en sista gång, så nästan 1 års jobb allt som allt men åh så snyggt det är! Nu önskar jag mig en tatuering till julklapp...har lite abstinens...jag och Millan ska göra antingen likadana eller matchande för att visa alla att vi hör ihop <3 så ska jag göra nån till Nico...och så den jag önskar mig då...ser den i huvudet men att få ner den på papper? Va så längesen jag målade och dessutom är det blyerts och att måla av som är min grej...måla på fri hand kan jag tyvärr inte. Får se när jag följer med N till Robban för att fixa sista på hans om han kan förstå hur jag tänker och kanske skissa lite? Han brukar va väldigt bra på att fånga upp precis det jag är ute efter och efter alla år vi nu "känt" varann så har han en bra känsla av mig och hur jag vill ha det...har tatuerat mig hos Robban i snart 10 år nu ;)


Kommentarer
Postat av: Frida (FTM)

Åh, mens och blodförtunnande = the JOY! not

2011-09-10 @ 18:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0