Jobbig dag

Bråkat idag, de är inget vidare. Va längesen sist så de har väl byggt på och de är oerhört tärande att gå hemma på varann, lätt blir det missförstånd och lätt hör man fel ton...N tycker t.ex. att jag alltid låter irriterad eller arg när jag pratar med honom...oftast är de ju så att så inte är fallet, de är bara det att han nästan alltid frågar nåt eller vill ha hjälp med nåt när jag är mitt i nåt. Jag är stressad nu och att få mer att göra blir för mycket, då kan jag säkert låta ilsk...men kan han aldrig lära sig då? Jag försöker ju om och om igen att förklara varför jag svarar som jag gör, om han inte hör vad jag säger så höjer jag rösten för jag är urless på att upprepa mig 3-4 gånger och om Nico sover är det bättre att snabbt säga det som sägas ska än att prata i all evig tid. Av nån anledning efter ett bråk och man blivit sams så blir i alla fall jag lite sådär nyförälskad (beroende på vad bråket handlade om givetvis) jag känner att vi hör ihop, vi klarar det, vi kan bråka utan att det spårar ur helt och vi går lite starkare ur varje gräl...

Vax i öronen har han nog...eller näe, han har samma som jag hade när jag bodde hemma; selektiv hörsel. Bara det som är riktigt intressant hör man. För mig gick det så långt att mamma tog mig till öron-näsa-hals och kollade min hörsel...perfekt och lite mer :O Så dålig hörsel kan i alla fall inte jag skylla på, eller jo...när det blir för mycket ljud, då stänger jag av omedvetet. Jag har tinnitus på båda öronen, i olika toner, huvudvärk och migrän och när intrycken blir för många blir jag dålig. Att lyssna på många samtidigt går inte, då hör jag inget. Om N pratar med mig när tv:n är på hör jag inte allt, hur mycket jag än försöker. Här kommer en "rolig" parallell; Jag vill att han ska lära sig detta efter 6 år tillsammans, 5 som sambo, jag hör inte och det slutar med att han blir arg. Jag gör samma med honom för att han ska förstå men det funkar inte. Han hatar när jag inte tittar mot honom när jag pratar för då hör han inte, inte alltid jag tänker på det för om jag grejar med nåt när han vill prata så fortsätter jag ju med mitt. Han tycker jag ska fatta detta nån gång, men varför det när han aldrig lär sig själv?

Ja, vi blev vänner igen och dagen blev bättre. Va nog bra med en rejäl urladdning. Åkte till Tanum och fikade med en kompis, hon har fått tvillingar och de är så himla söta och små. Va där nån timma, känner egentligen inte varann utan det är en av Millans kompisar, hon är trevlig och kul för Nico att ha jämnåriga att umgås med sen. Jag har ju inga kompisar direkt IRL men börjar samla på mig några igen, några som förhoppningsvis är mer äkta än de som försvann när Max dog.

Vidare till apoteket och sen affären, storhandlade...så skönt när det är gjort, de är mysigt att gå i affären, jämföra priser, kolla...betala och packa är mindre roligt. Ja, nu är det gjort i alla fall, skönt att få de gjort tidigt i veckan då varor finns och det är lite folk.

Väl hemma va de bara att börja packa in allt, sen såg vi en film nyss och Nico har provat välling. Idag började vi med 8 månaders burkarna med större bitar i, de gick finemang och de va inga protester alls :) Vällingen är också från 8 månader men de står på förpackningen att när maten är etablerad och utgör hela mål ska man börja med den. Så är det ju här och hjälp va mycket billigare det va med vällingen. Ska blanda med ersättning ett tag så jag ser att det går bra men Nico gillade det *inte direkt förvånad* Smakar mer och mättar bättr, somnade utan knorr nu på kvällen och sover fortfarande, och nu ska hennes slitna, trötta mamma också sova. Huvudvärken är så illa så det känns som de är migrän på väg så kanske kan jag mota olle i grind ned lite sömn? Hoppas på det. Ska kontakta sjukgymnastiken för att få massage för idag fick jag veta att jag bor i en kommun som ger massage gratis, eller på högkostnadsskyddet rättare sagt, så nu jäklar! Värken kan ju få bli så brra som de går och när jag inte blir ruinerad så går de ju att fixa.

Håll tummarna för att de beviljar mig den hjälpen!! Får ju inte akupunktur medan jag äter waran heller.

Natt natt på er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0