Nostalgi

Både igår kväll och nu ikväll hhar jag och N sett Den otroliga vandringen 1 och 2...nostalgi, gamla barnminnen kommer tillbaka och det är fortfarande lika roligt att se de båda hundarna och katten som tar sig igenom skog och land och så klockrena kommentarer emellan åt ;) N ser den helst på svenska, jag helst på engelska men det fick bli svenska...och en sak erkänner jag; Martin Timell gör en otroligt bra röst av Chance :)

Den äldsta filmen va visst gjord -93...plötsligt kände jag mig lite gammal och den andra filmen va från -96...N hade filmerna hemma på VHS när han va liten men för mig va det inte så...det va en kompis som hade dem och lyckan va total de gånger vi lekte och fick va inne och se på film



Har ni några bra förslag på bra filmer? Vi är filmfantaster och ser det mesta, förr va det minst en film varje kväll, nu blir det mer sällan tyvärr. Några filmer ser vi ganska ofta för att de är så bra och så har ju jag min älsklingsfilm Dirty Dancing <3 Jag kan nog varenda replik i filmen och musiken är sönderspelad...när jag trillar över bra filmer rekommenderar jag dem gärna men som det är nu tycker jag det vart lite dåligt utbud ett tag...eller ganska länge faktiskt. Väldigt ofta vet man snart hur resten av handlingen kommer fortgå och hur det kommer sluta...men så ibland, då dyker det upp en pärla...en sån är Dagboken, det är många år sen jag såg den nu men ska nog se om jag kan leta fram den och kanske få N att se den...men det är stor gråtvarning och det får man va beredd på ;)

Nu kanske jag skulle ta och lägga mig? Den där envisa huvudvärken förföljer mmig men nåt har jag känt idag...jag känner mig inte så där tokigt trött så kanske att järntabletterna redan börjat funka? Hoppas kan man ju i alla fall göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0