Ny barnvagn!!!

Just nu har vi en Emmaljunga nånting, nånting...är så dålig på modellnamn och sånt...köpte den av svägerskans syster som hade den till sin yngsta, använd - absolut men det syns inte...jo på däcken syns det...annars ser den som ny ut...köpte den till Max men livet ville ju lite annorlunda som alla vet och när jag blev gravid igen hade vi ju redan vagnen i alla fall...inte hemma men ändå. Mycket snart kunde inte svägerskans syster förvara den längre och vi blev tvungna att hämta hem den, chassit åkte ner i källaren med ligg- och sittdel hamnade på övervåningen så de inte skulle förstöras.

Så kom dagen vi fick Nico och vagnen äntligen skulle börja användas :) Så lite bebis och så mycket barnvagn ;) Har vart jättenöjd men det finns ett men...mina leder...

Har haft problem med lederna i många herrans år nu och kämpat för hjälp i nästan lika många, först nu verkar det som att jag hittat hjälpen men ropar inte hej ännu. Vagnen ska med nästan alltid vi åker nånstans och den ska packas ihop och upp i bagadet, ur och ihop och så håller det på...för att kuna röra mig i samhället eller åka och hälsa på eller va på ÖF eller babycafé måste vagnen med, och ofta är det flera ärenden på samma dag så vagnen kan alltså åka in och ur bilen upp till 5 gånger på en dag...då har jag kanske ändå gått en del och struntat i vagnen vid några tillfällen men får ju bära ungen då och balansera väska och det som ska handlas...ja, de är helt enkelt inte helt lätt även om jag vant mig nu.

Så igår kollade jag på barnvagnar på nätet...har kollat där mycket och under en längre tid och igår kväll kom vi överens, jag beställde en ny vagn som ska väga mindre, va lättare att fälla ihop utan en massa olika moment och styret är inte bara höj- och sänkbart utan jag kan även genom bara ett klick vända vagnen...som det är nu måste hela sittdelen loss för att vända på skiten eller så får jag dra vagnen bakom mig i en väldigt obekväm ställning...så nu hoppas jag så innerligt att den här vagnen kommer bli bra och är så bra som det ser ut att va.

Vill ni in och titta själva kan jag i dagsläget i alla fall rekommendera denna sidan, får se om jag kan prata riktigt varmt om dem när vagnen kommit ;)

Vagnen jag beställt ska komma inom en vecka och oj va lyxigt det känns :O Nu ska bara allt stämma och sen ska Emmaljungan putsas och tvättas och ut på blocket...kanske kan göra nån annan glad, som inte har min värkproblematik...

Här är vagnen en Vivaro kombivagn, brun;


Så hjälp mig hålla tummarna för att jag gjort ett bbra köp nu ;)



Kommentarer
Postat av: Sara

Tyvärr tror jag inte du kommer bli nöjd, inte om du får ont av att köra en Emmaljunga, då tror jag detta är fel val för dig. /S

2011-09-14 @ 21:57:39
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Jenny

nej...usch...får hoppas det blir bra...är ju 14 dagars ångerrätt i värsta fall men det är så svårt att hitta en vagn jag gillar och som passar Nico också...att de ska va så krångligt. Har du denna? Emmaljungan jag har är ju en ganska gammal model...från 2005 tror jag

2011-09-14 @ 22:01:03
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0