Rengöra silversmycken

Har letat efter det bästa sättet länge och idag tänkte jag testa en metod jag fått höra mycket bra om. Koka vatten, ha ner aluminiumfolie och salt i en skål och ner med smycket. Häll över det kokande vattnet...funkade det? Ja, faktiskt...blev jättebra men smycket har hängt med sen juni förra året och har vart på varenda dag sen dess så det va mycket skit som skulle släppa...så 3 omgångar körde jag för att få rent det men nu när jag vet att det funkar och det gick så lätt blir det oftare...fler smycken står på tur nu. Jag avslutade behandlingen med det gamla hederliga sättet; varmt vatten och YES, för att få smycket att blänka fint igen ;)


vatten, salt, aluminiumfolie, skål



ett skitet, välanvänt halsband



och så här ser det ut nu :)



här kan man se skiten i foliet...bläää

Eftersom det tog sin lilla tid detta fördrrevs tiden idag med lite allt möjligt, få undan disk, tvätta och hänga tvätt, surfa, spela, leka med Nico...lagade äggröra och bacon till lunch och Nico och Tom fann varann på allvar idag <3






Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket bra tips! :-)

2011-09-16 @ 09:11:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0