Så jäkla typiskt!

För första gången nånsin tog jag med mig mobilen ner imorse när jag va på toa...ingen som ringer mig ändå ju, tänkte jag och förkylningen är mycet värre idag även om näsan fortfarande klarat sig. Vart vaken av och till inatt för att jag fått en hemsk hosta och är alldeles slemmig i bröstet.

Kvart över tio nånting börjar det ringa! Mobilen är på kjudlös men vet ju att om nån ringer så mycket på hemtelefonen ringer de även på mobilen...måste sträcka på mig så lederna hinner med lite och när det ringt för 4e gången på hemtelefonen har jag äntligen kommit ner och får se att det är N som ringer och ringer. De är inte så ovanligt men kanske inte såhär mycket på en så kort stund och absolut inte på den här tiden av arbetsdagen.

Ringer upp men inget svar, försöker igen och en liten klump i magen finns. Så svarar han...han har vart med om en olycka på jobbet :O Han jobbar med att tillverka fönster och det är inga dåliga maskiner de har kan jag ju säga och han har alltså fastnat i en av dem och skadat handen...han va på vc nu och hade undersökt och sytt och remiss till Strömstad röntgen va skriven så han skulle dit, undrade om jag kunde köra så hans arbetskompis kunde slippa.

Va ju tvungen att mata Nico först så arbetskompisen fick köra till sjukhuset och så skulle jag hämta så hon slapp vänta för att köra tillbaka. Nu ringde dem och sa att hon kunde absolut stanna så jag inte behövde stressa, de ska fika på kaffedoppet efteråt...N är i chock...de hör jag, men de går ju inte att göra så mycket åt direkt. Bestämmer att vi ska mötas hos mamma sen men jag är ju sjuk så nu försöker jag få tag i honom och se om han kan ta bilen från Tanum och hit eller om jag ska hämta honom

Usch...nu vet jag inte hur stor skadan är eller vad exakt som hänt men har han fått sytt så är de ju inget litet som hänt...men han är som mig där, låter som vanligt, skojar bort allvaret och ska ändå göra allt som vanligt trots att man kanske är väldigt illa skadad eller ordentligt sjuk. Direkt efter en operation N gjorde skulle han t.ex köra bil...det fick han inte emn han höll på att klippa gräs och klyva ved direkt efter...ska tillägga att det va en galloperation och de vart och grävt i magen på honom...

Ja...nu är det bara att vänta på att han ringer igen så jag vet hur dagen blir den närmaste tiden...och framför allt; hur röntgen ser ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0