spökar det?

Nicolina har haft ett blöjlarm största tiden i sitt liv...precis i början va hon för tunn så det larmade och åkte av så jag fick försöka klara mig utan men så blev hon lite tät och jag fick panik och testade larmet ännu en gång...nu hade hon gått upp såpass så det passade...va hon en månad då? Tror det...nu är hon 5 månader...sen en vecka tillbaka har jag inte satt på larmet, det fellarmar så många gånger varje natt så jag får ju inte sova, allt för att min lilla dotter inte ligger still när hon sover :D

Det har gått jättebra att inte sätta på larmet, jag har sovit ändå och eftersom hon är en mästarinna på att rulla runt och prata i sömnen känns det tryggt, blir hon för tyst brukar jag vakna...nu de sista sover hon oroligt och ålar sig gärna upp till mig och lägger sig tätt intill, klappar mig i håret och i ansiktet, skrattar och pussas <3

Blöjlarmet ligger på en hylla en bit ifrån sängen, ifall jag nån natt känner att nä, det här går inte...

Imorse väcker Nico mig vid 7 och är hungrig så jag gör en flaska ersättning och vi lägger oss bredvid varann medan hon äter, blöjbyte och sen ska hon somna om...hon ligger en liten bit ifrån mig i sängen, ligger och pratar lite, vänder sig till mage och somnar om gott...nu äntligen ska jag få somna om...vänder mig och plötsligt börjar det tjuta utav bara den! Va fan? Är det brandlarmet?? Nä, det låter ju här uppe ju :O Får lite lätt panik...larmet på mobilen är avstängt...babycaféet struntar vi i idag för huvudvärken och sömnbristen är inte nån bra kombination. Men va fan är det då som låter??

Jo, det är blöjlarmet :O De som äger ett sånt här vet att de inte sätter på sig själva direkt, de råkar inte trycka in en trög knapp en längre stund bara sådär...jag har inte vart när det...upp och stänger av det...hur kan detta ha hänt??

Börjar tro att det spökar lite för mig...vart med om det förr och då händer det konstiga saker...får se om detta va en engångs företeelse eller om det kommer upprepas...sist va det skåsluckor som öppnades och en glödlampa som small och slutade funka för atts edan plötsligt börja lysa igen...detta höll på en längre period tills jag fick besök i en dröm, då slutade det...

Har läst i instruktionsboken och om det hade vart som jag först tänkte, att den säger ifrån att batteriet är dåligt och larmar men nej...det ska den bara göra om jag slagit på den och då varnar den ganska länge innan batteriet faktiskt är slut...detta är skumt men lite spännande...ska jag få besök igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0