Tråkig dag, men ändå intressant...hmmm

Idag har jag verkligen inte gjort nånting alls...jo lekt med Nico, myst, plockat undan och det där vanliga som måste göras...men hela den övriga dagen har gått åt till att läsa ur förundersökningen om fallet Linnéa, idag har jag plöjt igenom alla intervjuer med anhöriga och i den biten ur fupen fanns även intervjer med personalen. Igår läste jag socialstyrelsens sammanfattning och jag har idag även hittat stämningsansökan och läst den.

Jösses vad mycket det är att läsa men man fastnar även om det är 100-tals sidor. Det som blir så tydligt är ju hur en stor samling människor uppfattar samma situation, information och intryck på helt otroligt olika sätt. Kontentan i bakgrunden är densamma men mycket är olika fast samma, de har tolkat samma sak på olika sätt, minns olika saker...man ser på ett sätt efter att läst alla redogörelserna hur det ändå finns likheter men där det blir lite som i viskleken, den som ska säga högt vad den fått viskat i örat brukar inte säga det som först viskades.

Axlarna är inte lyckliga på mig nu efter en dag framför datorskärmen men va fasiken...hur ofta gör jag en sån här sak?

På torsdag fyller älsklingen år, tänkte göra en tårta och mamma och lillasyster ska komma hit...men så ringde svärmor förut och hon ville absolut komma hit just på torsdag så då får de väl göra det ;) Mamma och lillasyster får komma på fredag istället för vi ska äta tacos och tårta och mysa...va så längesen och N ville gärna ha lite kalas fast nu lät det lite annorlunda...hmm...jaja, tårta går alltid ner :P

Så torsdag blir nog en lite lätt stressad dag misstänker jag för jag vill väldigt gärna till babycaféet för det va ett tag sen nu, hemma tidigast 14 och då lär svärisarna säkert stå vid dörrn eller redan va där :O Nico är i en lite jobbig period och jag är lite orolig för hur det ska gå för svärmor vill ju självklart mysa och hålla och pussas...men de har bara träffats 3 gånger och Nico har ingen aning om vem hon är, nu har Nico vart väldigt lätt med främmande så hittills har det funkat ändå men just nu är hon blyg ibland och man vet aldrig när det kommer och så blir hon vansinnigt ledsen om jag försvinner ur hennes åsyn...så är det väl bara att bita ihop inför förmaningar hit och dit, ta ett djupt andetag och försöka ignorera och fortsätta lita på att jag gör rätt och behöver ingen hjälp och inga råd...har inte ens bett min mamma om råd eller hjälp så varför ska jag göra det med svärmor liksom? Jag är ju trygg i det jag gör och frågar inte för att nån annan ska känna sig behövd och uppskattad.

På onsdag har jag ett PK prov att lämna och tisdag ska jag handla och åka till mamma och färga håret, änligen! Så ska det städas inför besöket och hur ska jag hinna det? Blä, redan stressad men får väl hoppas att N hjälper till, annars får jag panik antar jag...bilen ska ju till verkstan på måndag också...

Jo en rolig sak har jag ju gjort idag...eller rolig och rolig...men det kommer resultera i nåt roligt :) Jag har tvättat och maskerat en gammal spegel så den ska N måla vit! :) Bilder kommer när det är klart ;)

Nu ska vi se resten av "Dansa med vargar" och sen blir det rätt ner i sängen, känner mig helt slut i skallen men de har vart mycket information att ta in och smälta, dessutom triggas ju en massa gamla minnen igång och det tar på krafterna också...men det känns skönt på nåt sätt att få tänka igenom allt...svårt att beskriva...känns i alla fall som att jag är mogen att ta några viktiga steg så som att anmäla vården, ta kontakt med de jag vill prata med igen, begära ut fler journaler och läsa igenom dem ordentligt för första gången...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0