Tro det eller ej...

men jag har vart på långpromenad och jag har bildbevis ;P

Har haft en hemsk huvudvärk (och har fortfarande) och givetvis ville inte Nico sova en stund, bara skriker och skriker och mitt huvud klarar inte av det helt enkelt. Enda utvägen jag ser är att ta en promenad och hålla tummarna för att hon somnar..hatar ju vagnen egentligen men är man desperat så är man...sagt och gjort, på med kläder, ner i vagnen och ut...genast kommer några regndroppar men det ger med sig ganska snabbt.

Har bott i samhället ett år nu men har inte vart runt direkt...vet ett ställe man kan gå som jag tänkte ta och det står 3 km...lagom...kan säga nu efteråt att 3 km va det då inte! Nico somnar faktiskt ganska snart, tack och lov, och ute är det skönt, kan va bra att få röra sig lite och dessutom skönt att va själv en stund. Det va en väldigt fin tur och mycket skog och små vägar, ingen trafik förutom en bil och en traktor, stod och gosade med några kvigor som gärna ville bli kliade i pannan :D Halvvägs vaknar Nico, regnskyddet åker av och sufletten åker ner, åh va spännande det är med himmel, träd och fallande löv! Idag har hon även hittat sina fötter så de är mest i ansiktet hela tiden ;)

1,5 timma efter att jag gett mig av hemifrån va jag nästan hemma igen...så sakta går jag inte kan jag meddela med en gång så turen va nog snarare 5-6 km tippar jag och då gick jag raskt först men ju längre hemifrån jag kom desto långsammare gick jag...det fanns ju så mycket att fota och kvigorna va ju så kelna.

Har i alla fall fått en del fina kort (trots dålig kamera)




sovande Nico

Fick en känsla av bullerbyn eller nån annan Astrid Lindgren berättelse när jag såg denna grind...





Lite sommarblomster har dröjt sig kvar trots att hösten är på intåg

Snart är det älgjakt...

Här inne i skogen bor trollen, helt säkert, ljuger inte...jag hörde dem!

Vaken och glad Nico men fortfarande väldigt trött...napp och 2 snuttar är mysigt det


När jag hade 500 meter kvar till huset började det regna och jag tänkte att näe, de kunde väl väntat liiite till?? Så slutade det, jag kom in och stängde dörren och ovädret bröt loss...en sån jäkla tur jag hade för en gångs skull :) Imorrn måste jag upp tidigt...eller måste och måste...Nico väcker mig väl ändå som vanligt men N ska till jobbet och skriva skaderapport, lämna sjukintyget...och då måste han tvunget duscha innan tydligen ;P Så jag måste va uppe för att plasta och tejpa in armen...hur detta ska gå vette fasiken...tänker inte räkna upp hur många gips jag förstört på jobbet när patienterna måste duscha ;) men det är fler än ett i alla fall...

Va ju förresten tvungen att komplettera beställningen från ellos förut och hittade en del fynd på rean...tyvärr hann jag inte få med allt för medans jag kollade runt hann en hel del frsvinna, trist när man går till kassan och måste plocka bort en massa, speciellt som jag hittade så billigt för en gångs skull...men, men...bättre lycka nästa gång. Håller tummarna för att allt jag beställt passar i alla fall...så svårt nu när en massa gravidkilon är kvar om när fördelningen inte är den bästa heller *jo, promenader är bra men det bor en latmask i mig och den vill inte flytta*

Nu ska jag pussa lite på min lilla älskling, se en stund på tv...och just det ja...tänka på att jag borde lägga mig för sömnen blir lidande *asg*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0