sjukstuga

Nu har Nico gått in på tredje dygnet med hög feber...i övrigt ingenting. Som lägst har febern legat på 38,2, som högst 40,5. Idag har hon i alla fall vart lite piggare, i förrgår vägrade hon dricka välling, skulle bara dricka vatten, mjölk och äta yoghurt. Idag har hon druckit 2,5 flaska välling...ja, och nästan en hel i natt faktiskt.

Vill inte riktigt va med, mest gnälla och klänga...fast de är inte riktigt rätt det heller tyvärr. Idag har hon i alla fall suttit på golvet en hel del själv och lekt, krupit runt och tagit sig ut i köket...för andra dagen i rad har jag fått lov att laga mat tidigt, inte va fullt upptagen med Nico, hon har suttit med mig och vart relativt lugn...tar de för lång tid är de ju inget bra givetvis.

Nu är ju frågan, är det tänder? Njae...hon får ju alltid feber i samband med tänderna men inte såhär länge. Ser en tand osm kommer när som helst men magen är i balans så jag tror ju inte riktigt på detta.

3 dagars feber? Skulle det absolut kunna vara, det lär jag märka imorrn eftermiddag...börjar febern släppa då så va det ju det.

Influensa? Kanske, kanske inte. N har ju precis haft det och vart hemma 14 dagar nästan...försökt gå tillbaka till jobbet men blivit hemskickad igen. Börjad emed feber, näsan tog ett par dagar innan den satte igång...så ja, de skulle kunna vara det men då borde Nico snart tätna på också.

Jag känner mig mer och mer hängig...haft nåt i kroppen i flera veckor och varannan dag ungefär känner jag att de kommer bryta ut, sen är jag som helt frisk igen...blir inte klok på detta. Nyst i två veckor nu och näsan rinner lite...ikväll had ejag ont i halsen men det släppte med varmt te...

Ja, de kommer absolut att bryta ut, det är jag övertygad om men antingen får jag vakna sjuk imorrn så jag hinner bli firsk tiöö Gbg-träff med andra änglamammor, eller så får det hålla sig inne i ett par veckor till så jag hinner med träffen och SEN kan jag bli sjuk....eller nä...inte då heller för då ska de va kalas och sånt och sen fyler Nico och då blir det mer kalas...jäkla onödigt att bli sjuk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0