jävla skit!!

Det perfekta sättet att vakna på...eller inte!

I förrgår satte N in en kanna med vatten på vardagsrumsbordet, inget konstigt med de, de brukar vi göra, den kan lätt få stå ett par dagar, precis som det gjort nu...men aldrig har den vart blöt när vi satt in den men idag :O

När jag ska mata Nico ser jag att det är nåt skräp under kannan, de ligger nåt mörkt unden den...matar Nico för att sen städa undan på bordet men tappade minst sagt lusten...de va inget skräp, de va en vattenring...jävlar!!

Tydligen va kannan blöt när N satte in den och nu har den lämnat sitt avtryck i mitt fina, dyra, relativt nya bord...

Är det nån som har nåt bra tips på hur man får bort vattenringar? Jag har helt för mig att de ska gå att få bort, tror jag såg det i det där programmet där de kom hem och städade hos folk som hade det svinigt hemma...har glömt va det hette de där programmet. Ska googla lite sen men kanske nån redan vet?


Boven



Direkt efter att jag flyttat på kannan



Några timmar senare har ringen bleknat men den är där...


Värsta är väl att den är i mitt synfält när jag sitter i soffan så jag kan inte glömma den heller...näe, google, min förhoppningsvis bästa vän kanske kan rädda mig. *hoppas*


Kommentarer
Postat av: Lanie

rent hus hette väl serien. Man kan inte slipa ner bordet och sedan olja det? Vi har ett ekbord som vi måste olja in för o slippa vattenringarna, men har fortfarande inte gjort det så sitter på spänn varje gång det kommer folk och äter. Ser till att ha stora dukar på eller underlägg för och minska risken för att det bildas ringar....

2012-01-03 @ 15:10:45
Postat av: Jenny

min moster sa att jag skulle testa möbelpolish...ska nog göra det, annars blir det till att slipa det, det är ju så ytligt så det behöver inte slipas så mkt antar jag.

2012-01-03 @ 15:12:51
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0