Mat

Lagade en ny maträtt idag, eller...kanske inte jätteny men lite ;)

Igår när jag handlade va det extrapris på nån färdigsås, blev lite nyfiken när det ändå va så billigt, fanns 4? smaker men valde en helt ny smak...Korma. Så idag gjorde jag då nudlar, stekte kycklingbitar och thaiwok och sen över med den här kormasåsen...stod medium på den men tyckte inte den va i närheten av det...de fanns tyvärr inte stark men de får de bli nästa gång känner jag så de blir lite fart på de hela ;)

N hade lagt Nico för hon har inte vart på humör idag...jag har mått dåligt, la mig med huvudvärk men somnade...vaknade inatt med en huvudvärk from hell, kom inte upp ur sängen och mådde illa, låg nästan en timma innan jag till slut klarade av att resa mig och ta mig ner för att hitta ibumetin...trodde inte de skulle räcka, gick och la mig och ände mig smått elak som va nära att väcka N så han kunde åka till mamma och väcka henne...behövde migränmedicin, jag har slut och givetvis inte hämtat ut...har ju inte haft migrän sen jag blev med Max...hormonern kanske? Har ju tackat och tagit emot och liksom försökt glömma att migränen nån gång ska hitta tillbaka till mig. Fick ligga imorse och sova lite extra men Nico skrek så jag gick upp vid halv tio. Vid två somnade hon men när N kom hem vid tre vaknade hon, pigg...nä, men de tyckte hon...sen va de kört. Grinig, vägrade sova...somnade en stund när vi åt då, som väl va...

Så...åt då maten, de va ju jättegott! Saknade lite fart på maten så absolut mer styrka på den nästa gång...naanbröd skulle vi haft också, då hade de vart perfekt. Precis när jag ätit klart vaknade Nico, så hon fick också mat och även hon gillade det...fast hon skulle ändå ha sin välling efteråt, annars kan man visst inte sova ;)

Satte henne i selen men hon vägrade somna, ett uselt humör har hon vart på idag, men övertrött och nåt på gång tror jag, hon huttrade förut men hade ingen feber, rosig om kinderna...mest övertrött antar jag men nåt är de nog för såhär har hon inte ens vart när tänderna kommit, då har det vart på ett helt annat sätt. Kände att jag kan inte gå pp och natta henne för antingen somnar jag eller så blir huvudvärken värre. N gick upp med henne och det tog en halvtimma, sen sov hon :D Så nu sover hon för natten, det är andra kvällen på rad som hon somnar uppe och vi får egentid :D

Nu ska N snart åka till mamma och hämta migränmedicin, har ju ingen hemma själv...måste komma ihåg att hämta ut de nästa vecka. Bättre han hämtar nu ikväll än får åka inatt ;)

Bilder på maten ja, och en glad unge som gillade den nya smaken :)



Igår fick jag ju en stegräknare fårn pointshop, satte på mig den en stund hemma innan jag åkte till mamma, kom upp i 400 steg ungefär på en timma hemma...inte så bra men ändå bra för att va hemma och röra sig mellan tre rum ;) När jag sen kom hem från affären hade jag gått över 2500 steg...de va rätt bra tycker jag bara på att handla :D Här är min fina stegräknare, min första :P



Kan inte riktigt med att ha den på mig hemma för då får jag se hur lite jag rör mig och de är ju inte bra. Vägde mig för en vecka sen och den här veckan skulle va en vit vecka, fri från godis och sött...åt en bit äppelkaka hos svägerskan...annars bara kaffe där och hos svärmor och svärfar. Där är de ju socker i men de får gå. Ja...nu är det en vecka sen jag vägde mig...inget socker från i måndags...ner 2 hekto, inte helt fel :) Det är ju i alla fall något, N hade istället gått upp...fast jag har nu minskat måltidernas storlek...så mycket som vi lägger upp behöver man inte äta när man inte gör av med mer än vad som kommer in. Skulle haft mindre tallrikar? Ska försöka ha lite koll på kalorierna och köpte måltidsersätning på apoteket igår...fast jag sk ainte lsuta äta alltså...den är bara för morronen för nu hinner jag så sällan äta frukost men om jag bara rör ihop en sån får jag ju i mig "frukost" tog med kaffesmak så det blev lite kall latte känsla, riktigt gott! Dricker aldrig kaffe direkt på morronen men älskar ju smaken.

Resultatet av att tagit en sån imorse va att jag va hungrig i rätt tid idag, åt regelbundet för kroppen sa ifrån. Hoppas de blir bra av detta...har jag inte ätit frukost kan jag gå utan mat nästan hela dan och hur nyttigt är det??

Nä...nu får de allt vända...trött på övervikten och orken börjar infinna sig...med Lotta med mig kan de nog hända grejer här ;) N är ju på också så de blir lättare att äta rätt när man inte blir läskad.


Kommentarer
Postat av: Millan

Svar: En avokado!

2012-01-06 @ 21:51:20
URL: http://inspirationisthekey.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja vi får peppa varandra och promenera utav h-vete! Vad hette den måltids ersättningen? Jag suger ju på att äta frukost så det hade kanske vart ett alternativ?! Vi hörs på söndag kväll så får vi bestämma nåt! Kram på er så länge!

2012-01-07 @ 22:53:48
URL: http://mammalotta.blogg.se/
Postat av: Jenny

Den heter Modifast, de funkar ju med de som är i affären också men jag gillar de här smakerna bättre. Lite smådyrt men tar man bara en till frukost håller de i 8 dagar. Köp inte vanilj! Den är äcklig, de andra är goda. Ja, nu jäklar...jag har vart ute och gått två dagar nu...passat på när Nico vart på dåligt humör och vägrat somna ;) Hörs ang. veckoplaneringen :)Kram

2012-01-08 @ 19:27:26
URL: http://minimaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0