Mysteriet med guldpengen

Max sten har en lykta i själva stenen i form av ett hjärta...plötsligt en dag i våras, tidig sommar när jag ska byta ut ljuset hittar jag en guldpeng i lyktan...blev otroligt förvånad men jaha...de va ju gulligt, jag lät den ligga kvar...så fick N se den och mamma...vi började ju verkligen fundera över den här guldpengen, varför den hamnat där...kanske har någon tagit ett ljus och ersatt med pengen? Men jag har inte saknat nåt ljus så de gick inte ihop.

Varje gång jag bytt ljuset hos Max har pengen liksom tittat på mig oh jag har funderat...varje gång har jag tagit den i min hand och undrat och lagt tillbaka den igen, fortfarande ovetande.

Så på juldagen fick jag svaret på vårt mysterium...mormor säger att morfar har vart hos Max och lagt en guldpeng igår (julafton) vi får ju alla en peng på jul och visst ska Max också ha en peng...morfar hade visst lämnat en på Max' födelsedag också! För på varje födelsedag får man en peng.

Gullegulle morfar! <3 En av de få som verkligen tänker på Max som jag gör och som behandlar honom som att han skulle va kvar hos oss, de är han ju men inte på samma sätt. Blev så glad och rörd...mormor sa att pengarna får väl gå till en blomma sen kanske...men jag ska nog spara på dem ett litet tag, sen åker de in på Max' fond <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0