pulka!

Så, nu har Nico åkt pulka för första gången :D Tydligen va det väldans roligt för hon skrattade och viftade och va helvild. Kallt? nä. Tråkigt? Nä. Kul att åka i nerförsbackar själv? JA!!

Nu åkte vi ju på fotbollsplanen först, de va väl inte lika kul som att åka hemma iträdgården sen :D På väg från fotbollsplanen hurrade hon, vi skulle nämligen ut på jakt efter Tom...så kom vi upp på vår uppfart och skulle över till tomten...då välter pulkan och Nicolina ligger i snön och vrålskrattar! Jag fick ändå lite bråttom så upp med ungen igen, fastspänd och påbyltad...vidare runt knuten...blir lite tungt att dra...pulkan har vält igen :O Nico tycker mest de är hysteriskt roligt och äter snö...de smakar visst gott för sen jagar hon snön :S

Jaha...nu vill jag ju inte tat hon ska välta mer även om hon verkar tycka att de va det roligaste på hela turen...knäppa unge! Så fann vi Tom, han satt på baksidn och jamade, ville komma in i värmen men ändrade sig när han såg att vi va ute :) Nico började skrika på honom, lockade och smackade...så jag kunde ju inte låta bli att filma henne...tyvärr hade jag nästan inget batteri så det blev inte nåt speciellt mycket film eller bilder men lite i alla fall ;)

Sen åkte vi runt på baksidan, Tom va med oss och lekte, han ville gosa så knäppkatten rullade sig i snön :O Sprang och hoppade, jag och Nico åkte ner till äppelträden och runt där, hon säger titta till allt nu men inte ordet titta...först va det TTA som va Titta...nu är det KKKK som är titta...så pekar hon och skrattar. Sen klappar hon händerna för att hon är duktig :D

Här kommer lite från våran stund ute i snön ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0