så va de helg

Va på babycaféet igår...skulle träffat Lotta innan och gått en promenad men näe...storm och ösregn, då infanns sig ingen lust och att sen sitta bland folk och ha hela dagen späckad när man är genomblöt och kall...nä, så vi ställde in. Men babycaféet tänkte jag gå på, vi hade tid på bvc för 9 månaders koll på Nico så skulle jag ju handla och göra lite andra ärenden så jag skulle ju ändå till Tanum. Det börjar 10...tror klockan va 11:10 när vi kom innanför dörrn :O

När jag vaknade halv sex av Nico kände jag att näe...smsade Lotta, Nico somnade om i min famn, vi vaknade sent men inte jättesent ändå. Problemet va vad jag möttes av. Tom va mer halt än kvällen innan. Jag ahde fått känt igenom honom och han hade inte ont men nu va han ändå mer halt...försökte få tag i veterinären, smsa Lotta och Niklas, fick lekt doktor med Tom och lindat benet så han inte behövde stödja onödigt mycket på det. Jag fick se vad som va felet, han hade ett sår runt ena tån, sporren...ser ut som att tån eller klon kan ramla av i värsta fallm en de va så blodigt att de va svrt att se...oavsett är dte inget som kommer påverka honom och han har inte ont. Idag är han inte ens halt :)

I denna röran bestämmr sig Nico för tt skippa det glada humöret och va kinkig, vill inte va ensam, kan inte sitta själv osv. Inte nog med de...från 8 till halv 11 knökar hon i sig 3 flaskor välling :O Jag ska föröska hitta kläder till oss båda och jag ville sminka mig lite i alla fall. Det är inte lättast när Nico vill äta, byta blöja, leka, gråta, sitta i knät, äta mina borstar...pilla i ögonskuggan, se om hon kan få tag i mascaran, helst när mamma försöker använd den...mascara lite överallt...börja om...ut till bilen, få ur vagnen ur bilen och in i huset, Nico tror jag övergivit henne...in i bilen och iväg. Dagen blir så knasig när man besämt hur den sa va i förväg sen går inget som de ska :S

jaja...babycafé va jättemysigt, Nico va överlycklig över att va där igen, jisses, trodde inte hon skulle reagera så men tydligen betyder det mycket för henne :D

Va in till Signe på bvc, nu va Nico 73 cm och vägde 9080 gram. Grattis på 9 månaders dan älskling! <3

Efter detta åkte vi och hämtade mamma så vi kunde handla...torsdagarna är ju en sån dag då allt ska fixas inför helgen och nästa veckas jobb för N. Fredagar är så gott som omöjligt att handla på för då handlar alla! :O

Hopp, medan jag handlade sov Nico i selen så jag fick ju min träning ändå kan man ju säga :P Lagom till jag ska betala vaknar hon...gjorde världens bästa inköp igår också...funderat lääänge på en torrmopp, så igår köpte jag en med nån microduk eller va de va...testade den lite lätt igår och den verkade bra och idag körde jag på hela huset...oj, va den va effektiv! Nu måste jag köpa en eller två såna dular till så jag kan byta om jag lägger i tvätten...tanken är ju att kunna svepa över varje dag så dammsugaren slipper va framme hela tiden...nu kanske de räcker att dammsuga en gång i veckan.

Så hem till mamma och lämna henne, hon hade köpt en typ av sminkbord så den va ju med ocså. Nico trodde jag övergav henne och blev jätteledsen...det hade då redan räckt med att jag tände ljus hos Max för tat hon skulle bli ledsen men då åt hon och hade tappat flaskan. Nu va hon bara ensam...

Hem, packa in matn fast N hann sätta in det mesta....tyvärr hamnar inget där de ska va då ;) Man kan faktiskt ha en speciell ordning även i kyl och frys...skafferi också...men N har nog missat det? Han tror inte man kan ställa fel men joho, de kan man visst de.

En lugn tidig kväll i säng, Nico somnade omedelbart :O

Idag har jag inte gjort många knop...dammat av golven, städat av köket, Nico har äntligen sovit som hon ska på dan...nu är N hemma för helgen och vi ska mys amed en film ikväll...nu ska Nico nanna, hoppas de går bra ikväll också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0