snö, snö och ännu mera snö

Ja...igår snöade det hela dan...idag ligger det nån dm och mer kommer...nu undrar jag hur länge det ska ligga denna gången elle romd et kommer töa lika snabbt som det gjort innan?

Har hittat en begagnad babypulka och vill så gärna ut och leka med Nico men stor idé att hämta den och så töar det...den va dessutom långt bort så jag får nog avvakta lite...nästa vinter, säger N...ja...men den här vinern då? Nico tycker de är så roligt med snö, skrattar när de snöar och skrattar när hon får se det...hon är i precis rätt ålder nu för att tycka det är kul att bli dragen i pulka...kanske för liten för att åka små, små backar för de är nog lite skrämmande och jag får ju inte plats på pulkan direkt ;)

Nä...får kanske va...efterlyste en pulka nyss, får se...får jag veta att det finns en läskigt billig så kanske.

Det är ju dessutom så jäkla typiskt att det blir vinter nu?? Jag hade förlikat mig med tanken på att det inte blir mer snö i år och att vi får nöja oss med det lilla som vart. Då jäklar kommer det, när vårkänslorna hittat hit och längtan efter värme växt sig starkare. Det har blåst så förbaskat i år så nu vill jag bara ha värme...mina axlar och mitt huvud klarar faktiskt inte mycket mer kyla nu. Har ju inte ens vart kallt egentligen, men när de blåser som de gör så blir de ju skitkallt! Går ständigt och är spänd som en fiolsträng och fryser...jag som alltid är varm...mössa och halsduk hjälper lite men inte fullt ut.

Massage och ett varmt bad...åh, va härlig tanke...men så långt bort från verkligheten man kan komma...badkar har vi inget och en massage...HA!! Skojigt att ens tänka tanken...har fått EN massage sen vi flyttade hit...den varade i 10 minuter...vi har bott här i 1,5 år...

När jag fyller 30 ska jag nog banne mig önska mig en spahelg eller nåt sånt...börja spara allihopa!! Ni har nu snart exakt 2 år på er att spara ihop till en lyxhelg till mig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0