Utvilad

Helt otroligt allså men jag känner mig utvilad idag, jag har sovit bra för första gången på flera år! Nico somnade så gott igår kväll vid 19, aldrig vart med om att det gått så snabbt ch smidigt, gav henne vällingen och hon sov innan hon va färdig :) Sen sov hon för natten, jag fick för första gången på evigheter ligga ner i soffan medan vi såg en film, så underbart skönt att få lägga sig och slappna av! Tyst va det också, jag och N kunde prata med varandra utan att behöv viska eller bli irriterade för att Nico kanske vaknar.

Nr filmen va slut va klockan halv tio, jag va helt färdig och längtade till sängen, stannade till för tat kika lite på Nico...hon är precis som mig när hon ska sova och när hon sover, rör på sig för inget är bekvämt och när hon väl hittat en bra ställning så ligger armar och ben huller om buller och fötterna är utanför täcket...nåt i ansiktet kanske... Mammas lilla sötnos :D

Lägger mig i min sköna säng, nybäddad med sängkläderna jag fick av mamma i julklapp...aldrig haft sängkläder i satin men åh va skönt de är! Lite krispigt och kallt precis i början men sen...så mjukt och skönt. Jag somnade snabbt och sen har jag inte vaknat en enda gång i natt :O Jag kan inte minnas en sån natt :O När Nico då vaknar vid 8 kan jag inte tro på det, jag har sovit i ett ändå från 22 till 8 :O Nico ligger dessutom och leker i sängen och sjunger, klappar händerna och somnar om en kvart...först halv nio ville hon upp och va så glad.

Det är ju helt otroligt! Nico sover alltid bättre när dagen innan vart bra med sömnen...och igår sov hon ju en timma på förmiddan och 2 på eftermiddan och va helt färdig till kvällen men ändå glad hela dan. Nu hoppas jag att denna dan blir lika bra för det hade vart skönt om hon får rutin på dagsömnen också.

Nu har vi lekt för fullt, jag har fått sitta vid datorn utan att bli avbruten, N sover ut idag, imorrn är de min tur men vet inte om jag ens kommer behöva det? Känne rmig så pigg idag :D Ska nog försöka få med N på en promenad sen...ikväll kommer mamma hit på middag, gott och film. Det har ju kommit en ny film, mästerkatten i stövlarna, hur hans liv innan Shrek såg ut ;) Sen blir det nog en skräck också, men det beror på när vi kommer igång ikväll...fudnerar på att göra en fiskgratäng med dillsås och räkor...

Som de verkar nu blir lördag en riktigt bra dag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0