vikt

Ja...jag avgav inget nyårslöfte för de håller jag inte ändå, däremot bestämde vi att vi skulle leva lite nyttigare...N fick en våg i julklapp från jobbet...eller ja, de fick ett presentkort där de fick välja vad de ville ha och N valde en våg. Den 30/12 tog jag en första vikt...usch...79,1 kg och ett bmi på 32, ja, bmi säger ju inte så mycket egentligen men jag räknar ut det ändå och ser hur det minskar.

Så för 2 veckor sen bestämde jag och Lotta oss för att låta bli godis och fika helt på 14 dagar, den 27e skulle vi väga oss och målet va att gå ner 2,5 kg. I förrgår trodde jag det skulle va omöjligt att nå målet, hade några hekto kvar, kunde ju inte låta bli att väga mig ;) Har haft mensen så gick ju upp en hel del...3 kg faktiskt...men nu idag när de va dags att väga mig hade jag lyckats med mer än 2,5 kg :) Hela 3 kg har försvunnit!! Vågen stod på 74,9 och nu känner jag mig grymt taggad...ska sätta ett likadant mål...så 14 dagar och ytterligare 2,5 kg. De va ju inte omöjligt så varför inte? Om de fortsätter såhär snabbt så kommer jag nå mitt första mål, 66 kg snabbare än jag trodde. Från första vägningen har jag gått ner 5 kg och fått ner bmi till 30,8 :)

Nu jäklar...sötsuget är borta...skippade ju lördagsgodiset i lördags men imorrn ska jag ta en bit mörk choklad med mintsmak, måste ju belöna mig själv på nåt sätt ;)

Fler som är på? Ny vägning 8/2 och då ska vågen peka -2,5 kg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0